Figuraki w plenerze

fot. Beata Skrzypiec

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Oto propozycja na ostatnie dni nauki szkolnej. W klasie duszno, a słońce tak pięknie świeci, że zachęca nas do wyjścia na szkolne podwórko. W szafce resztki niewykorzystanej plasteliny, którą dzieci uwielbiają. Czas więc na zabawę!

Dzieci na polecenie nauczyciela (dwa razy prosić nie trzeba!) lepią z plasteliny figuraki według własnego pomysłu. Praca nie zajmuje zbyt dużo czasu, a dzieci najchętniej lepią zwierzątka lub śmieszne stworki z wyobraźni oraz całe scenki sytuacyjne. Do tej pory uczniowie nie wiedzą jeszcze, co będzie dziać się dalej...

Następnie nauczyciel zaprasza dzieci na podwórko szkolne i zachęca do znalezienia uroczego zakątka dla figuraka. Potem daje swój smartfon i dzieci samodzielnie wykonują zdjęcia swoich stworków. Robienie zdjęć rozkłada się w czasie, bo uczniowie poszukują miejsca i aranżują scenkę, więc nie muszą działąć wszyscy jednocześnie. Jest ruch, świeże powietrze, kreatywność i piękna galeria prac.

 

Notka o autorce: Beata Skrzypiec jest nauczycielką wczesnoszkolną, uczy w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Piasku (woj. śląskie). Jest członkinią grupy Superbelfrzy RP. Niniejszy tekst ukazał się w blogu Zamiast Kserówki. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie