Czy możemy coś prosić zamiast kserówki? (3)

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Prawdopodobnie większości rodziców kolorowe podręczniki i ćwiczenia wydadzą się doskonałymi narzędziami do edukacji ich dzieci. Ale czy sprawią, że nasze dzieci będą aktywne i twórcze? Nie liczmy na nie - nie dadzą dzieciom tyle, ile dają najróżniejsze gry, zabawy, projekty i całkiem poważne zadania-wyzwania wymyślane przez twórczych nauczycieli.

Nauczyciel ciągle poszukujący nowych metod i narzędzi dydaktycznych – to raczej rzadkość w szkołach. Ale każdy może się łatwo przestawić na taki „tryb eksploratora” edukacji. Zasoby internetu są przebogate w cenne pomoce dydaktyczne i szkoda, że tak rzadko z nich korzystamy. Zbyt łatwo uznajemy, że nawet najlepszy podręcznik, elementarz, wystarczy, aby „zrealizować program nauczania”. A gdzie nauka i doświadczanie uczenia się?

Dzieci nie mają problemu z wyborem między podręcznikiem a grą, zabawą czy mini-projektem, który rusza ich z ławek – potrafią szybko dostrzec różnice i proszą o więcej. Skąd zatem brać pomysły na ciekawe zajęcia niepodręcznikowe? Choćby z bloga Zamiast Kserówki – oto kolejna porcja inspiracji zaprezentowanych podczas konferencji INSPIR@CJE 2016 w Warszawie przez Sabinę Piłat i Monikę Walkowiak z grupy Superbelfrzy RP:

Przy okazji - blog Zamiast Kserówki przekroczył już znakomitą liczbę pół miliona wyświetleń. I wyświetla się dalej. Pojawiają się kolejne pomysły na niepodręcznikowo-kserówkową edukację. Nic tylko brać i korzystać.

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2016 są firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP.

Partnerami konferencji są: Fundacja Orange, Squla, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie