15 lat minęło, jak jeden dzień!

fot. Pixabay

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wydaje się, że to było ledwo wczoraj. A to już 15 lat! Okrągła rocznica – 13 lutego 2008 roku wystartowaliśmy z Edunews.pl jako portalem debaty edukacyjnej. Naszym głównym zamysłem było wspieranie dyskusji o zmianach w edukacji, propagowanie nowoczesnych rozwiązań w edukacji z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej, czerpanie inspiracji z działalności dydaktycznej polskich i zagranicznych nauczycieli, prezentacja trendów w edukacji i pokazywanie dobrych praktyk i projektów edukacyjnych, dzięki którym uczenie się / nauczanie może być głębsze, bardziej angażujące, ciekawsze… I tak jest do dziś!

Piętnaście lat to sporo czasu, aby zaobserwować zmiany w danej dziedzinie życia społecznego. Jak się popatrzymy na najbliższą okolicę, w pobliżu miejsca, w którym żyjemy, pracujemy, spędzamy urlopy, to zapewne zaobserwujemy sporo różnych zmian. Jak spojrzymy na naszych bliskich – też dostrzeżemy upływ czasu i zmiany w zachowaniu. A jak przyjrzymy się szkole – czy zmieniła się przez ostatnie 15 lat to do jakich wniosków dojdziemy? Jest zmiana, czy jej nie ma? No właśnie… Ciekawe, co sądzą na ten temat nasi drodzy Czytelnicy…

Myślę, że będziemy mieli jeszcze co robić w Edunews.pl w następnych latach. Pomijając notoryczne mieszanie w „edukotle” przez naszych rodzimych polityków i parapolityków, w edukacji sporo się dzieje, nie tylko w Polsce. Uważam, że ciągle warto dalej dzielić się ciekawymi informacjami, pomysłami, projektami, podpowiadać, co można zmienić, żeby lepiej uczyć (się), jak korzystać z różnorodnych technologii, aby się rozwijać – nawet jeśli zostaną one wykorzystane tylko przez część nauczycieli, uczniów, rodziców. Nasze łamy pozostają otwarte na merytoryczne wypowiedzi nauczycieli i praktyków edukacji – zachęcamy do przesyłania na adres redakcji Waszych opinii i propozycji artykułów. Zachęcamy także do uczestniczenia w cyklu INSPIR@CJI – konferencji dydaktyczno-metodycznych, które organizujemy od 2013 roku. Prosimy o informowanie innych nauczycieli i edukatorów o naszej działalności i podsyłanie im newsów z Edunewsa.

Będzie nam bardzo miło, jeśli nasi mili Czytelnicy pozostawią pod dzisiejszym postem jakiś ślad :-) w komentarzach na stronie lub na naszym FB lub LinkedIn. Cieszymy się, że z nami jesteście! <3<3<3

 

Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym portalu o nowoczesnej edukacji Edunews.pl (2008-) i organizatorem cyklu konferencji dla nauczycieli INSPIR@CJE (2013-). Zajmuje się zawodowo edukacją od 2002, angażując się w debatę na temat modernizacji i reformy szkolnictwa (zob. np. Dobre zmiany w edukacjiJak będzie zmieniać się edukacja?). Należy do społeczności Superbelfrzy RP.  

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie