Sidebar

22
N, Cze

Krytyczne podejście do źródeł podstawą pracy każdego pedagoga

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Tematyka ta jest niezwykle istotna w dzisiejszych czasach. Coraz silniej bombardowani jesteśmy różnego typu informacjami, często niesprawdzonymi, nieprawdziwymi. Poddawani jesteśmy przeróżnego rodzaju manipulacjom, które ludzie rozsyłają dalej, nie trudząc się o ich sprawdzenie. A przecież, dzięki Internetowi można dziś łatwiej dotrzeć do wiedzy, która pomaga zweryfikować to, co zasłyszane, obejrzane czy przeczytane.

SuperBelfrzy Nocą powracają. Udało się przywrócić do życia cykl spotkań wieczornych poświęconych różnym aspektom nauczania. 9 marca 2022 odbyło się pierwsze spotkanie adresowane do nauczycieli oraz studentów studiów pedagogicznych właśnie pt: "Krytyczne podejście do źródeł podstawą pracy każdego pedagoga".

Istnieje sporo portali Fact-Checkingowych, jak choćby polski Demagog, który oprócz sprawdzonych informacji, umożliwia również ich zgłoszenie. Na stronie Demagoga znajduje się 12 zasad świadomego użytkownika w sieci, dzięki którym poradzimy sobie z dezinformacją.

Prawdziwość informacji możemy też sprawdzić, stosując zaprezentowane podczas spotkania narzędzia, chociażby Tineye (weryfikacji obrazów), inVID (weryfikacja nagrania), Wayback Machine (archiwum strony). Są miejsca, które pozwalają upewnić się, czy postać nie jest botem, pomóc nam zweryfikować zbiórkę oraz sprawdzić domenę.

Linki do wszystkich stron przedstawionych podczas spotkania Superbelfrzy Nocą znajdują się na Wakelecie, stworzonym przez Beatę Chodacką. Ich zbiór, podzielony na kategorie, jest również na blogu Iwony Cugier – Cyfrowi Tubylcy.

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z cyklu SuperBelfrzy Nocą w naszym kanale YT: SuperBelfrzy -> Kliknij i zasubskrybuj:

O prowadzących:

Beata Chodacka – Nauczycielka informatyki w V LO i SP 33 w Krakowie. Współtwórczyni zbioru zadań z informatyki exeBOOK. Współtwórczyni i współorganizatorka projektu „Klasa z ECDL”. Koordynator Merytoryczny w Centrum Mistrzostwa Informatycznego przy AGH. Przewodnicząca Sekcji Informatyki Szkolnej przy PTI, Ambasadorka Genially i Wakelet. Należy do społeczności SuperBelfrzy RP.

Iwona Cugier – należy do społeczności Superbelfrzy RP, pasjonatka nowoczesnych technologii i jej wykorzystania w nauczaniu i uczeniu się. Na Liście Honorowej Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych za działalność na rzecz rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce. Nauczycielka informatyki, trenerka, blogerka, autorka scenariuszy dot. programowania, kształcenia kompetencji cyfrowych, nauki zdalnej. Microsoft Innovation Educator Expert, Microsoft Innovative Educator Fellow.

 

Komentarze (0)
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie