Internet w szkole: korzystaj i uważaj

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Luka w zabezpieczeniach stron internetowych wstrząsnęła niedawno prawie całym wirtualnym światem. Tysiące ludzi musiało zmieniać hasła do poczty i kont bankowych. Ale jak przekonać zatopionych w cyfrowym świecie uczniów do ostrożności? W bardzo ciekawej prezentacji tłumaczą to fachowcy z Naukowej Akademickiej Sieci Komputerowej.fot. MAPPTIPE

Pytania można bowiem mnożyć. Dlaczego w internecie należy podawać jak najmniej informacji o sobie? Kto i jak może to wykorzystać i wpędzić nas w kłopoty? Czemu hasła dostępu do naszych profili i poczty są podobne do szczoteczki do zębów? Jak przez naszą lekkomyślność w sieci możemy zaszkodzić innym, często naszym kolegom i przyjaciołom?

Wraz z rozwojem technologicznym takich pytań przybywa, a odpowiedzi powinien znać każdy użytkownik globalnej sieci. A jeśli nie konkretne odpowiedzi, to przynajmniej ogólne zasady, o których należy pamiętać, logując się do sieci za pomocą smartfona, tabletu czy komputera.

O tym, jakte zasady są ważne w codziennym życiu, mogą przekonać uczniów prezentacje-wykłady, przygotowane przez NASK oraz Fundację Nauka i Wiedza. Tytuły mówią same za siebie: „Prywatność”, „Nowe trendy”, „Niebezpieczne kontakty”, „Cyberprzemoc”, „Netykieta” , „Security” i „Szkodliwe treści”.

Każda z nich to doskonały punkt wyjścia do przeprowadzenia zajęć w starszych klasach szkoły podstawowej oraz w szkołach ponadpodstawowych. Są przygotowane bardzo przejrzyście i zrozumiale, z wykorzystaniem zabawnych filmów animowanych, wypowiedzi ekspertów, danych statystycznych.

Warto, by z tym materiałem zapoznali się nie tylko nauczyciele (nie tylko informatyki) oraz uczniowie, lecz także rodzice. Oni też muszą mieć świadomość zagrożeń i zwracać szczególną uwagę na kwestie bezpieczeństwa podczas korzystania z Internetu przez najmłodszych jego użytkowników.

Źródło: Newsletter portalu Edukator.pl

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie