Ta Żmichowska to nawet śpiewa!

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W każdej szkole ukryte są diamenty. Są tak sprytnie pochowane, że nie wykryje ich standardowe "przerabianie materiału", które często bywa głównym motywem i motorem działania szkoły. Te diamenty to talenty uczniów, którzy zazwyczaj nie ujawniają się z tym, co potrafią. A że potrafią naprawdę wiele, wiedzą ci nauczyciele, którzy (może znudzeni?) zaniedbali nieco rutynowe odhaczanie przerobionych materiałów i zaczęli z uczniami rozmawiać.

To, co nadaje rzeczywistą wartość i wielkość danej szkole to niekoniecznie jest miejsce w rankingu tworzonym na potrzeby wyścigu szczurów. Bardziej istotne i wartościowe, a na pewno w większym stopniu wpływającym na kompetencje uczniów, są projekty edukacyjne. Choć pewnie nie wszystkie – na pewno nie takie, które tylko udają, że są projektem. Projekty tworzą szczególny klimat i warunki do rozwoju talentów i umiejętności młodzieży (i dorosłych też). Uczniowie, którym tworzy się w projekcie sferę kreatywności i wolności twórczej, potrafią dać z siebie znacznie więcej niż w innych, typowych szkolnych aktywnościach. Nie można o tym zapominać, jeśli faktycznie chcemy, aby nasza szkoła była uznawana za wyjątkowe miejsce i środowisko uczenia się.

O tym, co odkryto wśród uczniów XV Liceum im. Żmichowskiej w Warszawie opowiada nauczycielka języka angielskiego i niemieckiego Ewa Drobek, członkini grupy SuperBelfrzy RP. Oto historia o tym, jak okazało się, że Żmichowska to jednak śpiewa! Efekt finalny tego projektu to już trzy płyty. I pewnie kilka w drodze...

***

Konferencja INSPIR@CJE 2017 odbyła się w Warszawie w dniach 29-30 czerwca 2017 r. Partnerom dziękujemy za współpracę, a wszystkim uczestnikom za aktywny udział w tym wyjątkowym wydarzeniu edukacyjnym.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie