Zwykli niezwykli nauczyciele (zaproszenie)

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zapraszamy do współpracy przy projekcie Edunews.pl, który nazwaliśmy: ZWYKLI NIEZWYKLI NAUCZYCIELE. Celem projektu jest wspieranie nauczycieli jako środowiska osób twórczych, otwartych, zaangażowanych, zmieniających edukację oddolnie w swojej codziennej pracy dydaktycznej z uczniami. Chcemy promować takie osoby, które będąc "zwyczajnymi" osobami, dzięki swojej pasji i zaangażowaniu dokonują w szkołach rzeczy "niezwykłych".

Chcemy też w ten sposób przekazywać dobre wiadomości o polskich nauczycielach, a nie skupiać się na tematach medialnych dotyczących nauczycieli, najczęściej w negatywnym kontekście; chcemy promować dobre wzorce, a nie komentować praktyki, które w polskich szkołach nie powinny mieć miejsca.

Na czym polega projekt? Najkrócej ujmując na ujawnieniu się, na przyznaniu tego, że jestem zwykłym-niezwykłym nauczycielem z pasją, lubię uczyć, lubię moich uczniów i pracuję przede wszystkim z myślą o tym, aby stworzyć im jak najlepsze warunki do uczenia się.

Nauczycieli i nauczycielki prosimy o:

  1. przesłanie jednego dowolnego, ładnego i aktualnego zdjęcia, które posiadasz w swoich cyfrowych zbiorach, może być w dowolnej sytuacji, nie musi wprost być związane ze szkołą i nauczaniem; na zdjęciu nie powinny być inne osoby poza Tobą;
  2. przesłanie krótkiej, 5-6 zdaniowej wypowiedzi na temat związany ze szkołą, np. Dlaczego lubię uczyć? Co mnie najbardziej cieszy w szkole? Dlaczego jestem nauczycielem? Co chciał(a)bym zmienić w szkole? Co udało mi się zmienić w szkole, wprowadzić nowego? - temat może być dowolny, ale związany z zawodem nauczyciela; nie musimy unikać spraw trudnych, niepokojących, bulwersujących. Temat wypowiedzi zależy wyłącznie od Ciebie. Chcemy, żeby było to coś autentycznego, głębokiego, jakieś przemyślenie na tematy edukacyjne.
  3. wyrażenie zgody (mailem) na publikację zdjęcia wraz z tekstem na stronie www i profilu Edunews w Facebooku: www.facebook.com/edunews.

Planujemy publikację 1-2 zdjęć nauczycieli w tygodniu. W ciągu roku będziemy mogli w ten sposób pokazać wielu bohaterów polskiej szkoły, o których rzadko kiedy przeczytamy w tzw. dużych mediach. Prosimy o przyjęcie zaproszenia do współpracy i przesłanie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zdjęcia wraz z krótką wypowiedzią (może być w treści maila) oraz formułką "wyrażam zgodę na publikację zdjęcia wraz z wypowiedzią na stronach Edunews.pl"

Sylwetki zwykłych niezwykłych nauczycieli można już oglądać na naszym Facebooku - oznaczamy je (hasztagiem) w taki sposób: #zwykliniezwyklinauczyciele.

Z serdecznościami

Redakcja Edunews.pl

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie