Sidebar

26
Cz, Cze

Jaka będzie szkoła przyszłości?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Aż 233 filmów, przedstawiających wizję edukacji przyszłości, nadesłały zespoły szkolne złożone z uczniów i nauczycieli z całej Polski w konkursie „Kamera! Akcja! Nowoczesna Edukacja”. Zadaniem, które postawiliśmy przez zespołami szkolnymi było przygotowanie filmowej wizji szkoły za 10, 20 albo 30 lat. Uczniowie i nauczyciele mieli wspólnie zastanowić się, co zrobić, aby nauka stała się czymś tożsamym z radością odkrywania i budzeniem ciekawości.fot. MillionYou.com

„Chcieliśmy pobudzić myślenie uczniów i nauczycieli o edukacji przyszłości, szkole marzeń, dobrych rozwiązaniach edukacyjnych – tak aby zastanowili się nad swoimi potrzebami i znaleźli pomysły, które wpłyną na większą efektywność i radość czerpaną z nauki. Patrząc przez pryzmat ilości i jakości zgłoszeń, zaangażowania i setek doskonałych pomysłów zaproponowanych przez uczestników widać, że nasz pomysł trafił na niezwykle podatny grunt. Dzieci i młodzież oraz nauczyciele wiedzą, co należy zrobić żeby było i ciekawiej, i przyjemniej. Wszyscy powinniśmy częściej wsłuchiwać się w ich głos.” – mówi Andrzej Molski, prezes Young Digital Planet SA. 

Pula nagród wyniosła 39 000 zł. Laureaci zostali wybrani spośród 12 filmów nominowanych przez Jury (każdy z nich otrzymał 1000 zł nagrody). Dodatkowe nagrody zostały przeznaczone dla głosowania publiczności, gdzie osoby kibicujące danym szkołom mogły wesprzeć swoich faworytów i pomóc im wygrać po 500 zł (6 nagród równorzędnych).

Przeprowadzenie wyboru faworytów na dwóch równoległych płaszczyznach (jury oraz publiczność) umożliwiło zaangażowanie w inicjatywę maksymalnej liczby osób. Statystyki wyglądają następująco:

  • wszystkie filmy zgłoszone na konkurs obejrzano w sumie już ponad 110 000 razy,
  • na filmy w głosowaniu publiczności oddano prawie 14 000 głosów,
  • strony konkursowe w serwisie MillionYou obejrzano ponad 166 000 razy,

Laureaci konkursu:

1. miejsce: Zespół Szkół TAK im. Ireny Sendlerowej w Opolu za film pt. „Zagrajmy w szkołę”. Piękna wizja edukacji: przepełniona interakcją, najnowszymi i najbardziej cenionymi trendami oraz świetną zabawą. Do tego doskonała realizacja. Tak chcielibyśmy widzieć szkołę przyszłości!

2. miejsce: I Liceum Ogólnokształcące im. Tomasza Zana we Wschowie za film pt. „Nowoczesna edukacja… już jest”. Nowoczesna edukacja wcale nie musi być melodią przyszłości. Ten film pokazuje, jak niewiele trzeba, aby technologia stała się codziennością w szkolnictwie. Szukacie recepty na nudne lekcje? Oto ona!

3. miejsce: I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli za film pt. „Glass future”. Realizacja tego filmu pokazuje, że efekty specjalne powinny być środkiem, a nie celem. Humor, pomysłowość oraz technologia zarówno w szkole, jak i w codzienności, to kolejne atuty filmu.

„Zaobserwowaliśmy znaczący wzrost jakości nadesłanych prac w stosunku do konkursów adresowanych do środowisk szkolnych, które zrealizowaliśmy. Dostępność nowoczesnych technologii i umiejętne posługiwanie się nimi daje szansę na powstanie wartościowych materiałów. Kultura staje się w coraz większym stopniu i młode pokolenie doskonale to czuje.“ – mówi Jan Okulicz-Kozaryn z MillionYou.com.

Patronat medialny nad konkursem sprawowały: Redakcja Czasopism Pedagogicznych EduPress oraz „Głos nauczycielski”. Akcję promocyjną w szkołach wspierał Edunews.pl.

Wszystkie szczegóły – informacje o zasadach i nagrodach znajdują się na stronie www.millionyou.com oraz www.ydp.pl. Zapraszamy do oglądania filmów!

Komentarze (2)
This comment was minimized by the moderator on the site
Jeżeli to są najlepsze pomysły uczniów na nowoczesną edukację, to jest to przygnębiające. Jedynie pierwszy film akcentuje chociaż interakcję między uczniami - wspólne rozwiązywanie problemów. Filmy z drugiego i trzeciego miejsca to zero...
Jeżeli to są najlepsze pomysły uczniów na nowoczesną edukację, to jest to przygnębiające. Jedynie pierwszy film akcentuje chociaż interakcję między uczniami - wspólne rozwiązywanie problemów. Filmy z drugiego i trzeciego miejsca to zero kreatywności, brak wyjścia poza nagłaśnianą cyfryzację szkoły i zwiększanie aktywności fizycznej oraz ruchu na świeżym powietrzu; uczniowie nadal widzą siebie w szkolnych murach grzecznie siedzących w ławkach, naprzeciwko nauczyciela i tablicy w takiej czy innej formie. Uczniowie nie potrafią wyjść poza znany im schemat przemysłowej szkoły. I z czego się tu cieszyć?
More
Piano
This comment was minimized by the moderator on the site
Kreatywność jest we wszystkich trzech filmikach, ale idzie ona w nieodpowiednim kierunku, za co nie można winić ich autorów. Po prostu nie możemy się oswoić z dalekosiężnymi konsekwencjami aktualnie zachodzących zmian. Dla urodzonych po 2020 roku...
Kreatywność jest we wszystkich trzech filmikach, ale idzie ona w nieodpowiednim kierunku, za co nie można winić ich autorów. Po prostu nie możemy się oswoić z dalekosiężnymi konsekwencjami aktualnie zachodzących zmian. Dla urodzonych po 2020 roku te tutaj filmiki będą po prostu śmieszne, niczym gdyby np. pięćset lat temu ktoś zaprojektował rakietę kosmiczną na napęd konny i zamiast myśleć o próżni, zerze Kelvina, itp. 90% uwagi poświęcał na rasy koni, gatunek owsa, itd. Ustawienie ławek w klasach na sto procent nie będzie takie jak na filmiku że uczeń z tyłu szarpie ucznia siedzącego z przodu jeśli chce mu coś powiedzieć (przecież już dzisiaj odchodzi się od tradycyjnego ustawienia ławek!). Tych przeżytków od których mentalnie nie możemy się oderwać jest dużo więcej. Parę dni temu autor jednego z tekstów w Edunews bronił idei konspektu, ba!, 20 stronicowego konspektu nawet ("Obowiązki dyrektora..."). Tymczasem ja już od paru lat gdy czasami wchodzę na fora młodzieżowe to znajduję tam takie oto teksty: "Ludzie, ratunku! Potrzebuję wypracowania na temat XYZ. Na jutro! Pilne!", no i za parę minut z przeciwległych sobie krańców Polski przychodzą odpowiedzi typu: "w załączniku posyłam moje wypracowanie za które wczoraj dostałem/am cztery minus, jak pani z polskiego Ci poprawi to odpisz jaką ocenę za to wypracowanie dostałeś/aś" - czy rządzący polską edukacją nadal nie widzą że takie rzeczy jak wypracowania domowe dla uczniów, konspekty lekcyjne dla nauczycieli, wielostronicowe prace magisterskie dla studentów, że wszystko to dokonało już swego żywota na naszej planecie? Podobnie ustawienia ławek w klasie - tradycyjne ustawienie czyni uczniów w ostatnich ławkach praktyczne wyłączonymi, w tradycyjnym ustawieniu ławek ci uczniowie którzy siedzą z tyłu praktycznie niczego ani nie wnoszą ani nie wynoszą z lekcji - tak już obecnie nie wygląda ustawienie ławek w większości tych polskich szkół które szanują wszystkich swoich uczniów (sic). My to wszystko wiemy i na co dzień widzimy, sami to u siebie wprowadzamy dopóki nie napotkamy bariery na tej drodze, a jest nią zderzenie się z anachronicznymi realiami szkoły sprzed 20 lat, pewnych rzeczy nie przeskoczymy dopóki będą takie obramowania formalne obowiązujące w polskiej oświacie (np. "nakazuję wam dzieci korzystać z Internetu ale biada temu kto zapomniałby wyłączyć uprzednio swojego smartfona czy komórki" - przecież dokładnie tego typu teksty podają dziś w tysiącach polskich szkół!!!).
More
Jan
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie