Sidebar

22
N, Cze

Cztery sprawy, które nauczyciele powinni wiedzieć o ChatGPT

fot. OpenAI.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ostatnio dostałam od mojej córki wzruszający list dziękczynny. Był tak dobrze napisany, że się wzruszyłam, a na końcu córka napisała, że dała takie zadanie do wykonania sztucznej inteligencji. Powiało grozą!

Dzięki większemu dostępowi do informacji online oszustwo i plagiat stały się łatwiejsze. Wielu edukatorów głowi się nad takim zadaniem dla uczniów/studentów, aby nie można było użyć: „kopiuj-wklej”. Co jednak nie załatwia sprawy, bo zawsze można zlecić wykonanie zdania innej osobie, a teraz również AI.

Wraz z pojawieniem się ChatGPT, oferta uniknięcia samodzielnej pracy powiększyła się. Uczniowie korzystają z tej „pomocy” zarówno przy pisaniu wypracowań, jak też odrabianiu prac domowych. Znane są przypadki korzystania z AI przy pisaniu prac naukowych.

Zadałam ChatGPT pytanie: Rozwiąż równanie 2x+5=-1

Dostałam w 2 sekundy odpowiedź:

Aby rozwiązać to równanie, należy znaleźć wartość x, która spełnia warunek:

2x+5 = -1

Najpierw odejmujemy 5 z obu stron równania:

2x = -1 -5

2x = -6

Następnie dzielimy obie strony przez 2, aby wyznaczyć wartość x:

x = -6/2

x = -3

Więc rozwiązaniem tego równania jest x=-3.

Nie tylko mam odpowiedź, ale wytłumaczenie rozumowania! Jeśli zadam uczniom do domu kilka równań, to w 5 minut będzie praca domowa odrobiona!

Niektóre szkoły już zakazały korzystania z ChatGPT w szkole, jednak nie da się tego zakazu respektować poza szkołą.

Mark Schneider (dyrektor Instytutu Nauk o Edukacji (IES)) zachęca nauczycieli do zadania sobie pytania: „Co musisz zrobić z tym niezwykle potężnym narzędziem, aby było ono wykorzystywane do wspierania edukacji, a nie jako ściągania?”

Zawodność ChatGPT

ChatGPT w ciągu kilku sekund tworzy eseje, które są poprawne gramatycznie i wolne od błędów ortograficznych; jednak jego informacje nie zawsze są zgodne z faktami. ChatGPT zapewnia odpowiedzi, które pochodzą ze stron internetowych, które mogą być stronnicze, nieaktualne lub nieprawidłowe. Informacje trzeba potwierdzić w innych wiarygodnych źródłach.

Należy o tym pamiętać i informować o tym uczniów.

ChatGPT wspiera nauczycieli, ale ich nie zastępuje

Niektórzy nauczyciele niepokoją się, że ChatGPT może doprowadzić do utraty przez nich pracy. Schneider powiedział, że to mało prawdopodobne. „Nie wyobrażam sobie systemu szkolnego, w którym nie ma nauczycieli” – powiedział. Liczne badania pokazują korelację między silnymi powiązaniami uczeń-nauczyciel a zwiększonym zaangażowaniem uczniów, frekwencją i wynikami w nauce.

Sami mogliśmy się o tym przekonać w czasie pandemii i nauczania zdalnego.

Role nauczycieli mogą ulec zmianie, ponieważ te nowe narzędzia będą w przyszłości szerzej stosowane.

ChatGPT nie jest bezpieczny dla twoich danych

ChatGPT jest przekonujący, ponieważ odwołuje się do ogromnej ilości danych i generuje tekst, które wydają się być napisane przez człowieka. Ale kiedy korzystamy z ChatGPT, narażamy swoje dane na ryzyko.

Zgodnie z polityką prywatności OpenAI, dane wejściowe – w tym dane osobowe, takie jak nazwiska, adresy, numery telefonów lub inne poufne treści – mogą być przeglądane i udostępniane stronom trzecim. Ponadto zawsze istnieje ryzyko, że jeśli ChatGPT zostanie zhakowany, to niepowołane jednostki uzyskają dostęp do danych użytkowników.

Schneider przyznał, że jeśli ChatGPT będzie używany do wspierania nauczania i uczenia się, prywatność będzie poważnym problemem.

Zakazanie ChatGPT w szkołach i uczelniach nie jest rozwiązaniem

Ponieważ uczniowie mogą wprowadzać oryginalne fragmenty do testów i modyfikować podpowiedzi ChatGPT, to pojawia się pytanie: Czy używanie ChatGPT jest plagiatem? Ile tekstu wygenerowanego przez sztuczną inteligencję trzeba zredagować, zanim zostanie on uznany za dzieło własne? Zamiast odpowiadać na te pytania, niektóre szkoły, zdecydowały się całkowicie zakazać korzystania z ChatGP.

Schneider sugeruje, że dla szkół i nauczycieli sensowne jest wstrzymanie ChatGPT przez resztę roku szkolnego, aby można było wykorzystać lato, na przygotowanie się do korzystania z niego w przyszłym roku.

Próba całkowitego zakazania – nie zadziała. Jest to innowacja w edukacji, z którą nauczyciele będą musieli się ostatecznie zmierzyć, i jak powiedział Schneider: „Tak jak musieli zmierzyć się z kalkulatorami, komputerami, laptopami i iPhonami...”.

 

Notka o autorce: Danuta Sterna jest byłą nauczycielką matematyki i dyrektorką szkoły, ekspertką merytoryczna w programie Szkoła Ucząca Się (SUS), prowadzonym przez CEO i PAFW. Autorka książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach, prowadzi też swoją stronę: www.oknauczanie.pl. Niniejszy artykuł ukazał się w partnerskiej platformie Edunews.pl www.osswiata.pl. Autorka korzystała z artykułu Nima Gobir w kqed.org.

 

*** 

O sztucznej inteligencji w edukacji przeczytaj także tutaj:

 

Komentarze (6)
This comment was minimized by the moderator on the site
Krótko, konkretnie i z sensem. Dziękuję.
Stanisław
This comment was minimized by the moderator on the site
Zanim zadasz kolejne durne zadanie domowe - POMYŚL!
Jeśli wynik brzmi TAK - pomysł jeszcze raz.
ChatGPT pomaga uzmysłowić nauczycielom, że wiele ich pomysłów nie ma sensu - pytanie tylko, czy wyciągną wnioski?
Pozdrawiam.
Ppp
This comment was minimized by the moderator on the site
Nie doceniła Pani ChatGPT dając mu tak proste równanie do rozwiązania.
W moim przypadku nie było tak dobrze, było wręcz fatalnie. Miał rozwiązać proste zadania z podstaw matematyki dyskretnej. Należało posłużyć się dwoma zasadami rozumowania...
Nie doceniła Pani ChatGPT dając mu tak proste równanie do rozwiązania.
W moim przypadku nie było tak dobrze, było wręcz fatalnie. Miał rozwiązać proste zadania z podstaw matematyki dyskretnej. Należało posłużyć się dwoma zasadami rozumowania matematycznego (szufladą Dirichleta i zasadą włączania i wyłączania). Odkryłem, że zna te zasady, ale podane przez niego rozwiązania były błędnym ich użyciem. Więcej, konfabulował popełniając błędy w rozumowaniu i próbował mnie przekonać, że podane przez niego rozwiązanie jest poprawne. Wskazywałem mu błędy, dziękował mi, i popełniał kolejne błędy. Mylił się także w prostych rachunkach. To już poważny problem. Obawiam się bowiem, że wielu moich studentów nie wychwyciłoby tych błędów w rozwiązaniach podanych przez ChatGPT i wysłało mi niepoprawne rozwiązania. Na szczęście (dla studentów i dla mnie), zadania pochodziły z egzaminu pisemnego bez dostępu do technologii.
Dźwięczą w uszach słowa Kurta Goedla (1951): ludzki umysł nieskończenie przewyższa moc jakiejkolwiek skończonej maszyny.
More
Maciej Sysło
This comment was minimized by the moderator on the site
Niestety, Goedli wielu nie mamy, a użytkowników ChatGPT miliony. Ludzi którzy halucynacje algorytmu przyjmą bez zastrzeżeń jest nieporównywalnie więcej od tych którzy są w stanie i w ogóle bedą chcieli je weryfikować. Przed nami czas kreacji...
Niestety, Goedli wielu nie mamy, a użytkowników ChatGPT miliony. Ludzi którzy halucynacje algorytmu przyjmą bez zastrzeżeń jest nieporównywalnie więcej od tych którzy są w stanie i w ogóle bedą chcieli je weryfikować. Przed nami czas kreacji alternatywnej rzeczywistości, której niezgodność z faktami będzie przeszkadzać nielicznym, i w sumie dyskryminowanym jednostkom. Chęć weryfikacji faktów nigdy nie była mocną stroną ludzkiego stada - teraz będzie jeszcze trudniej przekonać kogokolwiek, że jego/jej "prawda" nie ma nawet charakteru interobiektywnego, nie mówiąc już o obiektywnym.
More
Robert Raczyński
This comment was minimized by the moderator on the site
Intersubiektywnego, oczywiście xD
Robert Raczyński
This comment was minimized by the moderator on the site
Zamiast zastanawiać się nad zakazami, dzieci od najmłodszych lat trzeba uświadamiać, że oszukując przy rozwiązywaniu zadań czy prac do szkoły, oszukują przede wszystkim samych siebie i to sobie, nie nauczycielom czy rodzicom, robią krzywdę, bo to...
Zamiast zastanawiać się nad zakazami, dzieci od najmłodszych lat trzeba uświadamiać, że oszukując przy rozwiązywaniu zadań czy prac do szkoły, oszukują przede wszystkim samych siebie i to sobie, nie nauczycielom czy rodzicom, robią krzywdę, bo to oni-uczniowie będą ponosić konsekwencje tych oszustw.
More
MJ12
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
😀 🧑🏻 ❤️ 🍀 🍌 💡 ✈️
No Emojis found
😀😃😄😁😆😅🤣😂🙂🙃😉😊😇🥰😍🤩😘😗😚😙😋😛😜🤪😝🤑🤗🤭🤫🤔🤐🤨😐😑😶😏😒🙄😬🤥😌😔😪🤤😴😷🤒🤕🤢🤮🤧🥵🥶🥴😵🤯🤠🥳😎🤓🧐😕😟🙁☹️😮😯😲😳🥺😦😧😨😰😥😢😭😱😖😣😞😓😩😫🥱😤😡😠🤬😈👿💀☠️💩🤡👹👺👻👽👾🤖😺😸😹😻😼😽🙀😿😾🙈🙉🙊
👋🤚🖐️🖖👌🤏✌️🤞🤟🤘🤙👈👉👆🖕👇☝️👍👎👊🤛🤜👏🙌👐🤲🤝🙏✍️💅🤳💪🦾🦿🦵🦶👂🦻👃🧠🦷🦴👀👁️👅👄👶🧒👦👧🧑👱👨🧔👨‍🦰👨‍🦱👨‍🦳👨‍🦲👩👩‍🦰🧑‍🦰👩‍🦱🧑‍🦱👩‍🦳🧑‍🦳👩‍🦲🧑‍🦲👱‍♀️👱‍♂️🧓👴👵🙍🙍‍♂️🙍‍♀️🙎🙎‍♂️🙎‍♀️🙅🙅‍♂️🙅‍♀️🙆🙆‍♂️🙆‍♀️💁💁‍♂️💁‍♀️🙋🙋‍♂️🙋‍♀️🧏🧏‍♂️🧏‍♀️🙇🙇‍♂️🙇‍♀️🤦🤦‍♂️🤦‍♀️🤷🤷‍♂️🤷‍♀️🧑‍⚕️👨‍⚕️👩‍⚕️🧑‍🎓👨‍🎓👩‍🎓🧑‍🏫👨‍🏫👩‍🏫🧑‍⚖️👨‍⚖️👩‍⚖️🧑‍🌾👨‍🌾👩‍🌾🧑‍🍳👨‍🍳👩‍🍳🧑‍🔧👨‍🔧👩‍🔧🧑‍🏭👨‍🏭👩‍🏭🧑‍💼👨‍💼👩‍💼🧑‍🔬👨‍🔬👩‍🔬🧑‍💻👨‍💻👩‍💻🧑‍🎤👨‍🎤👩‍🎤🧑‍🎨👨‍🎨👩‍🎨🧑‍✈️👨‍✈️👩‍✈️🧑‍🚀👨‍🚀👩‍🚀🧑‍🚒👨‍🚒👩‍🚒👮👮‍♂️👮‍♀️🕵️🕵️‍♂️🕵️‍♀️💂💂‍♂️💂‍♀️👷👷‍♂️👷‍♀️🤴👸👳👳‍♂️👳‍♀️👲🧕🤵🤵‍♂️🤵‍♀️👰👰‍♂️👰‍♀️🤰🤱👩‍🍼👨‍🍼🧑‍🍼👼🎅🤶🧑‍🎄🦸🦸‍♂️🦸‍♀️🦹🦹‍♂️🦹‍♀️🧙🧙‍♂️🧙‍♀️🧚🧚‍♂️🧚‍♀️🧛🧛‍♂️🧛‍♀️🧜🧜‍♂️🧜‍♀️🧝🧝‍♂️🧝‍♀️🧞🧞‍♂️🧞‍♀️🧟🧟‍♂️🧟‍♀️💆💆‍♂️💆‍♀️💇💇‍♂️💇‍♀️🚶🚶‍♂️🚶‍♀️🧍🧍‍♂️🧍‍♀️🧎🧎‍♂️🧎‍♀️🧑‍🦯👨‍🦯👩‍🦯🧑‍🦼👨‍🦼👩‍🦼🧑‍🦽👨‍🦽👩‍🦽🏃🏃‍♂️🏃‍♀️💃🕺🕴️👯👯‍♂️👯‍♀️🧖🧖‍♂️🧖‍♀️🧗🧗‍♂️🧗‍♀️🤺🏇⛷️🏂🏌️🏌️‍♂️🏌️‍♀️🏄🏄‍♂️🏄‍♀️🚣🚣‍♂️🚣‍♀️🏊🏊‍♂️🏊‍♀️⛹️⛹️‍♂️⛹️‍♀️🏋️🏋️‍♂️🏋️‍♀️🚴🚴‍♂️🚴‍♀️🚵🚵‍♂️🚵‍♀️🤸🤸‍♂️🤸‍♀️🤼🤼‍♂️🤼‍♀️🤽🤽‍♂️🤽‍♀️🤾🤾‍♂️🤾‍♀️🤹🤹‍♂️🤹‍♀️🧘🧘‍♂️🧘‍♀️🛀🛌🧑‍🤝‍🧑👭👫👬💏👩‍❤️‍💋‍👨👨‍❤️‍💋‍👨👩‍❤️‍💋‍👩💑👩‍❤️‍👨👨‍❤️‍👨👩‍❤️‍👩👪👨‍👩‍👦👨‍👩‍👧👨‍👩‍👧‍👦👨‍👩‍👦‍👦👨‍👩‍👧‍👧👨‍👨‍👦👨‍👨‍👧👨‍👨‍👧‍👦👨‍👨‍👦‍👦👨‍👨‍👧‍👧👩‍👩‍👦👩‍👩‍👧👩‍👩‍👧‍👦👩‍👩‍👦‍👦👩‍👩‍👧‍👧👨‍👦👨‍👦‍👦👨‍👧👨‍👧‍👦👨‍👧‍👧👩‍👦👩‍👦‍👦👩‍👧👩‍👧‍👦👩‍👧‍👧🗣️👤👥👣
💘💝💖💗💓💞💕💟❣️💔❤️🧡💛💚💙💜🤎🖤🤍💋💌💯💢💥💫💦💨🕳️💣💬👁️‍🗨️🗨️🗯️💭💤🏧🚮🚰🚹🚺🚻🚼🚾🛂🛃🛄🛅⚠️🚸🚫🚳🚭🚯🚱🚷📵🔞☢️☣️⬆️↗️➡️↘️⬇️↙️⬅️↖️↕️↔️↩️↪️⤴️⤵️🔃🔄🔙🔚🔛🔜🔝🛐⚛️🕉️✡️☸️☯️✝️☦️☪️☮️🕎🔯🔀🔁🔂▶️⏭️⏯️◀️⏮️🔼🔽⏸️⏹️⏺️⏏️🎦🔅🔆📶📳📴♀️♂️⚧️✖️♾️‼️⁉️〰️💱💲⚕️♻️⚜️🔱📛🔰☑️✔️〽️✳️✴️❇️©️®️™️#️⃣*️⃣0️⃣1️⃣2️⃣3️⃣4️⃣5️⃣6️⃣7️⃣8️⃣9️⃣🔟🔠🔡🔢🔣🔤🅰️🆎🅱️🆑🆒🆓ℹ️🆔Ⓜ️🆕🆖🅾️🆗🅿️🆘🆙🆚🈁🈂️🈷️🈶🈯🉐🈹🈚🈲🉑🈸🈴🈳㊗️㊙️🈺🈵🔴🟠🟡🟢🔵🟣🟤🟥🟧🟨🟩🟦🟪🟫◼️◻️▪️▫️🔶🔷🔸🔹🔺🔻💠🔘🔳🔲
🐵🐒🦍🦧🐶🐕🦮🐕‍🦺🐩🐺🦊🦝🐱🐈🐈‍⬛🦁🐯🐅🐆🐴🐎🦄🦓🦌🐮🐂🐃🐄🐷🐖🐗🐽🐏🐑🐐🐪🐫🦙🦒🐘🦏🦛🐭🐁🐀🐹🐰🐇🐿️🦔🦇🐻🐻‍❄️🐨🐼🦥🦦🦨🦘🦡🐾🦃🐔🐓🐣🐤🐥🐦🐧🕊️🦅🦆🦢🦉🦩🦚🦜🐸🐊🐢🦎🐍🐲🐉🦕🦖🐳🐋🐬🐟🐠🐡🦈🐙🐚🐌🦋🐛🐜🐝🐞🦗🕷️🕸️🦂🦟🦠💐🌸💮🏵️🌹🥀🌺🌻🌼🌷🌱🪴🌲🌳🌴🌵🌾🌿☘️🍀🍁🍂🍃🌑🌒🌓🌔🌕🌖🌗🌘🌙🌚🌛🌜🌡️☀️🌝🌞🪐🌟🌠🌌☁️⛈️🌤️🌥️🌦️🌧️🌨️🌩️🌪️🌫️🌬️🌀🌈🌂☂️⛱️❄️☃️☄️🔥💧🌊
🍇🍈🍉🍊🍋🍌🍍🥭🍎🍏🍐🍑🍒🍓🥝🍅🥥🥑🍆🥔🥕🌽🌶️🥒🥬🥦🧄🧅🍄🥜🌰🍞🥐🥖🥨🥯🥞🧇🧀🍖🍗🥩🥓🍔🍟🍕🌭🥪🌮🌯🥙🧆🥚🍳🥘🍲🥣🥗🍿🧈🧂🥫🍱🍘🍙🍚🍛🍜🍝🍠🍢🍣🍤🍥🥮🍡🥟🥠🥡🦀🦞🦐🦑🦪🍦🍧🍨🍩🍪🎂🍰🧁🥧🍫🍬🍭🍮🍯🍼🥛🍵🍶🍾🍷🍸🍹🍺🍻🥂🥃🥤🧃🧉🧊🥢🍽️🍴🥄🔪🏺
🎃🎄🎆🎇🧨🎈🎉🎊🎋🎍🎎🎏🎐🎑🧧🎀🎁🎗️🎟️🎫🎖️🏆🏅🥇🥈🥉🥎🏀🏐🏈🏉🎾🥏🎳🏏🏑🏒🥍🏓🏸🥊🥋🥅⛸️🎣🤿🎽🎿🛷🥌🎯🪀🪁🎱🔮🧿🎮🕹️🎰🎲🧩🧸♠️♥️♦️♣️♟️🃏🀄🎴🎭🖼️🎨🧵🧶
👓🕶️🥽🥼🦺👔👕👖🧣🧤🧥🧦👗👘🥻🩱🩲🩳👙👚👛👜👝🛍️🎒👞👟🥾🥿👠👡🩰👢👑👒🎩🎓🧢⛑️📿💄💍💎🔇🔈🔉🔊📢📣📯🔔🔕🎼🎵🎶🎙️🎚️🎛️🎤🎧📻🎷🎸🎹🎺🎻🪕🥁📱📲☎️📞📟📠🔋🔌💻🖥️🖨️⌨️🖱️🖲️💽💾💿📀🧮🎥🎞️📽️🎬📺📷📸📹📼🔍🔎🕯️💡🔦🏮🪔📔📕📖📗📘📙📚📓📒📃📜📄📰🗞️📑🔖🏷️💰🪙💴💵💶💷💸💳🧾💹✉️📧📨📩📤📥📦📫📪📬📭📮🗳️✏️✒️🖋️🖊️🖌️🖍️📝💼📁📂🗂️📅📆🗒️🗓️📇📈📉📊📋📌📍📎🖇️📏📐✂️🗃️🗄️🗑️🔒🔓🔏🔐🔑🗝️🔨🪓⛏️⚒️🛠️🗡️⚔️🔫🏹🛡️🔧🔩⚙️🗜️⚖️🦯🔗⛓️🧰🧲⚗️🧪🧫🧬🔬🔭📡💉🩸💊🩹🩺🚪🛏️🛋️🪑🚽🚿🛁🪒🧴🧷🧹🧺🧻🧼🧽🧯🛒🚬⚰️⚱️🗿
🌍🌎🌏🌐🗺️🗾🧭🏔️⛰️🌋🗻🏕️🏖️🏜️🏝️🏞️🏟️🏛️🏗️🧱🏘️🏚️🏠🏡🏢🏣🏤🏥🏦🏨🏩🏪🏫🏬🏭🏯🏰💒🗼🗽🕌🛕🕍⛩️🕋🌁🌃🏙️🌄🌅🌆🌇🌉♨️🎠🎡🎢💈🎪🚂🚃🚄🚅🚆🚇🚈🚉🚊🚝🚞🚋🚌🚍🚎🚐🚑🚒🚓🚔🚕🚖🚗🚘🚙🚚🚛🚜🏎️🏍️🛵🦽🦼🛺🚲🛴🛹🚏🛣️🛤️🛢️🚨🚥🚦🛑🚧🛶🚤🛳️⛴️🛥️🚢✈️🛩️🛫🛬🪂💺🚁🚟🚠🚡🛰️🚀🛸🛎️🧳⏱️⏲️🕰️🕛🕧🕐🕜🕑🕝🕒🕞🕓🕟🕔🕠🕕🕡🕖🕢🕗🕣🕘🕤🕙🕥🕚🕦
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie