O radości uczenia się już napisano wiele. Niektórzy twierdzą, że to sprawa dla naiwnych i superoptymistów. Zaś o samym uczeniu się napisano już dużo: w psychologii, pedagogice, dydaktyce ogólnej itp. Jego efekty, choć widać na zewnątrz, mieszczą się w ludzkim mózgu. Co zrobić, aby uczenie się było bardziej przyjazne mózgowi? Czy warto iść w stronę neurodydaktyki?SXC.HU

Matematyka to jeden z najważniejszych elementów szkolnej edukacji. Żaden inny przedmiot nie wzbudza tyle emocji, zarówno wśród uczniów, ale także środowiska naukowego. Matematyka ma tyle samo miłośników, co i przeciwników. Wydawnictwo Nowa Era przygotowało „Raport problemów matematycznych w edukacji wczesnoszkolnej”, w którym diagnozuje główne kłopoty w nauczaniu tego przedmiotu w najmłodszych klasach szkoły podstawowej. Przeprowadzone badania pokazują przede wszystkim, że istnieje poważna rozbieżność między teorią nauczania matematyki a praktyką szkolną.SXC.HU

Niemal wszyscy polscy studenci codziennie korzystają z internetu. Blisko 60% z nich w sieci spędza codziennie od trzech do ponad siedmiu godzin - wynika z badania Instytutu Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Polish Open University (POU). Sondaż pokazuje, że najwięcej studentów - ponad 40% - spędza w internecie około 3-4 godzin dziennie, a ponad 11% aż od 5 do 7 godzin. Tych, którzy używają internetu krócej niż przez godzinę dziennie (6,1%) jest mniej niż tych, którzy przebywają w sieci powyżej 7 godzin każdego dnia (6,7%). Z internetu nie korzysta 0,8% badanych studentów.(C) EDUNEWS.PL

Aż 65% internautów deklaruje, że tworzy własne treści, które później publikuje m.in. w serwisach społecznościowych. Jednocześnie 85% użytkowników sieci przyznaje, że dzieli się znalezionymi w Internecie materiałami ze znajomymi – wynika z badania agencji social media Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl.SXC.HU

Prezentujemy wyniki sondażu, którego celem było zebranie danych na temat dostępnej w edukacji szkolnej infrastruktury nowoczesnych technologii oraz ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Organizatorzy badania pytali nie tylko o wyposażenie szkół w komputery i inne nowoczesne urządzenia komputerowe, ale także o doświadczenia, sposoby oraz zakres korzystania przez nauczycieli z nowoczesnych urządzeń w codziennej praktyce (dydaktyka cyfrowa). Pytania dotyczyły również takich zagadnień, jak komunikacja w klasie, kompetencje cyfrowe nauczyciela, narzędzia ucznia służące do edukacji, potrzeby nauczyciela w zakresie pogłębiania kompetencji związanych z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.PHOTO: FOTOLIA

10 milionów Polaków w wieku 50+ nie korzysta z Internetu. Głównym powodem, na jaki wskazują, jest brak umiejętności i motywacji do poznawania nowych technologii. UPC Polska, jeden z wiodących dostawców szerokopasmowego internetu w Polsce oraz założyciel Koalicji „Dojrz@łość w sieci”, sprawdziło wspólnie z partnerami, jak przełamanie tych barier zmienia życie osób dojrzałych w różnych jego aspektach: rodzinnym, towarzyskim, społecznym i edukacyjnym.PHOTO: SXC.HU

Po raporcie „Polska 2030. Wyzwania rozwojowe“ przyszedł czas na jego aktualizację. Nową wersję dokumentu pn. "Polska 2030. Trzecia fala nowoczesności" przygotował zespół kierowany przez byłego szefa doradców strategicznych premiera, obecnie szefa resortu administracji i cyfryzacji Michała Boniego. Obecnie trwają nad nim prace analityczne i wprowadzane są zmiany. Pod koniec stycznia odbędzie się tzw. konferencja uzgodnieniowa dotycząca ostatecznego kształtu raportu. Dokument zawiera wiele ciekawych i nowych propozycji dla polskiej edukacji, które prezentujemy poniżej.PHOTO: FOTOLIA

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie