Dzieci i ryby głosu nie mają...

fot. Fotolia.com

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Znamy to powiedzenie bardzo dobrze – dzieci i ryby głosu nie mają – stąd przy obecnie planowanych zmianach w systemie oświaty MEN nie pyta młodych ludzi, czy chcą tej zmiany, czy też nie. A szkoda, ponieważ o szkołach obu poziomów – gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalne – uczniowie mogliby bardzo dużo powiedzieć. Znają też te szkoły dużo lepiej niż urzędnicy podejmujący wysoce kosztowne i ryzykowne decyzje zza swoich biurek.

Zlikwidować, czy zostawić gimnazja? Czy program nauczania przygotuje do życia po szkole, do pracy? Jaki jest najlepszy sposób na zdobywanie wiedzy? O czym powinniśmy rozmawiać na godzinie wychowawczej? – na te i inne pytania odpowiadali uczniowie gimnazjów i liceów w ankiecie przeprowadzonej przez Zadane.pl.

Z Zadane.pl korzysta wielu uczniów – ankietę w sierpniu jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego wypełniło 460 osób. Warto przyjrzeć się tym wypowiedziom, a może także przeprowadzić bardziej pogłębione badania. Zobaczmy, co myśli młodzież zapytana o szkołę:

.

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie