Fizyka to przedmiot wywołujący wśród uczniów zainteresowanie, ale jednocześnie uznawany przez nich za trudny. Właśnie dlatego młodzież tak niechętnie chce zdawać fizykę na maturze. Spośród 366 623 maturzystów w r. szk. 2009/2010 tylko 28 452 (7,7%) zdawało maturę z fizyki (CKE. Raport Matura 2010). Realizatorzy projektu „Fizyka jest ciekawa” chcą to zmienić.
Strona 2 z 2
W kolejnym pytaniu zapytano respondentów, czego im brakuje na lekcjach fizyki. Można uznać, że odpowiedzi są konsekwencją problemów wskazanych przez uczniów, m.in. trudności powiązywania pewnych praw i faktów, czy trudności w wyobrażaniu sobie zjawisk. Najwięcej wskazań uzyskała odpowiedź: „doświadczeń, pokazów prowadzonych przez nauczycieli” oraz „nowoczesnych materiałów dydaktycznych”. Jednakże „możliwość aktywnego uczestniczenia w lekcji” znalazła się już na dalszej pozycji (rys. 3), co może być wynikiem niepewności uczniów co do swoich umiejętności oraz przyzwyczajenia, że to nauczyciel prowadzi lekcje.
Ostatnie komentarze