Internet łączy nas coraz częściej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
badania i analizyCoraz cześciej korzystamy z Internetu. Sieć z roku na rok zdobywa systematycznie nowych użytkowników, chociaż istnieje również duża grupa jego zdeklarowanych przeciwników, głównie wśród osób starszych. Z badań MillwardBrown SMG/KRC wynika, że z internetu korzystało w 2009 roku już 49,5% Polaków. Rok wcześniej było to 45,1%.
 
Z badania wynika, że od 2001 roku, kiedy z internetu korzystało 12% Polaków, liczba jego użytkowników rokrocznie rośnie średnio o 3-4%. Polacy cenią użyteczność Internetu i możliwości komunikowania się z całym światem za jego pośrednictwem.

W 2009 r. ponad 73% polskich internautów korzystało z sieci codziennie, prawie 17% kilka razy w tygodniu, ponad 5% raz na tydzień, a 3% - kilka razy w miesiącu. 91,7% internautów korzysta z sieci w domu, 22,3% w pracy, 7% w szkole i na uczelni, a 5,3% u znajomych. Z kawiarenek internetowych korzysta 0,8%.
 
Najpopularniejszą formą kontaktu Polaków z internetem jest stałe łącze - kabel lub dostęp radiowy - 76,7%. Przez modem z siecią łączy się już tylko 4,2% internautów, a 1,8% używa do tego telefonu komórkowego.

Z kolei z komunikatu „Mass media w internecie“, CBOS 11/2010, dowiadujemy się, że Polacy coraz bardziej lubią Internet jako kanał dystrybucji tradycyjnych mediów. Co piąty dorosły Polak słucha radia przez internet. Mniej więcej tyle samo osób ogląda w sieci telewizję, filmy i seriale. Jedna trzecia dorosłych (dwie trzecie użytkowników internetu) czyta online gazety lub czasopisma. Z roku na rok coraz chętniej sięgamy przez internet do innych mediów.

badania i analizy 

Wyniki badania CBOS potwierdzają również, że wirtualne społeczności cieszą się coraz większym zainteresowaniem internautów. Z naszych najnowszych badań wynika, że obecnie niemal dwie trzecie użytkowników internetu zarejestrowało się w jakimś portalu społecznościowym. Uczestnictwo w społecznościach wirtualnych w największym stopniu wynika z chęci utrzymania kontaktu ze znajomymi, a także jest próbą zaspokojenia własnej ciekawości. Istotnym aspektem rejestracji w portalach jest również nadzieja na odnowienie dawnych znajomości, chęć wypełnienia wolnego czasu m.in. słuchaniem muzyki, oglądaniem filmów lub zdjęć czy też czytaniem zamieszczonych tam tekstów.

badania i analizy 

Szkoda, że instytucje badawcze nie zwracają w badaniach uwagi na wykorzystanie internetu w edukacji, osobno młodzieży i dorosłych. Takie wyniki prowadzone na przestrzeni wielu lat mogłyby dać między innymi odpowiedź na pytanie, czy zaczynamy się uczyć częściej, ustawicznie, przez całe życie.

Badanie SMG/KRC zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej reprezentatywnej dla populacji dla wieku 15-75 próbie 24 tys. 182 osób, na podstawie wywiadów ankieterów w domach w 2009 r. Dane CBOS pochodzą z badania „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanego w kwietniu 2010 r.


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie