World Association of Newspapers oraz firma badawcza D-CODE opublikowały wyniki pierwszego etapu „Youth Media DNA” - badania zwyczajów konsumenckich młodych ludzi w odniesieniu do korzystania z mediów. Uzyskane dane mają służyć pomocą w prowadzeniu akcji edukacyjnych mających na celu podniesienie poziomu czytelnictwa prasy.

Nikt chyba się nie spodziewał, że również program stypendialny można przygotować w wersji… Web 2.0. W połowie kwietnia 2007 r. amerykańska firma CollegeToolkit.com ogłosiła pierwszy program stypendialny, w którym studenci nie tylko ubiegają się o stypendium, ale jeszcze wskazują zwycięzcę. Stwarza to możliwość bardziej demokratycznego wyboru laureatów.
W 2007 r. około 20 tysięcy osób odwiedziło w Birmingham największe w Wielkiej Brytanii targi edukacyjne „The Education Show 2007”. Przez trzy dni mieli oni możliwość odwiedzenia stoisk edukacyjnych ponad 600 wystawców – instytucji publicznych, organizacji pozarządowych, samorządów, szkół, małych i średnich firm, korporacji międzynarodowych i mediów.
Badania firmy Synovate w 6 krajach przyniosły ciekawe dane dotyczące kształtowania przez rodziców odpowiedzialnych postaw dzieci w zakresie zarządzania własnymi finansami. Na przykład Amerykanie dają swoim pociechom pieniądze za drobne prace, zaś Cypryjczycy, którzy doświadczyli w 1999 r. załamania rynku papierów wartościowych, uczą dzieci inwestowania.
Dzieci wydają w Polsce ponad 300 mln złotych miesięcznie – wynika z wyliczeń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), dotyczących 6 milionów dzieci w wieku 7-18 lat. Urząd zwraca uwagę na to, że dzieci i młodzież są szczególnie narażone na negatywne konsekwencje nieznajomości reguł rynku, co mogą wykorzystywać nieuczciwi sprzedawcy.
Pod koniec 2006 r. w tygodniku Time ukazał się pod tym tytułem głośny artykuł dotyczący wyzwań i wymagań wobec współczesnego systemu publicznej edukacji. Wprawdzie autorzy tekstu skupili się na sytuacji w amerykańskich szkołach, ale w zasadzie sformułowane w nim wnioski dotyczą w takim samym stopniu i polskich szkół (tylko czy wieku XX czy jeszcze XIX)?

