Nano-Edutainment wkracza do gry

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edutainmentPomimo, że rządy i korporacje na całym świecie zwiększają inwestycje w badania i rozwój nanotechnologii, pojawiają się alarmujące sygnały, że coraz mniej studentów wybiera kierunki studiów technicznych. Gry „NanoMission” mają zainteresować przyszłych studentów nanotechnologią i możliwościami jej wykorzystania w życiu gospodarczym i społecznym.

 

Edukatorzy, instytucje rządowe oraz firmy i organizacje, które będą wymagały w perspektywie kilkunastu lat większego dostępu do wysoko wykwalifikowanych technologów uważają, że niezbędne jest zainteresowanie znacznie większej grupy młodzieży studiami naukowo-technicznymi.

 

Jedną z możliwości kreowania zainteresowania młodych ludzi nowymi technologiami jest wykorzystanie gier Edutainment, aby w ten sposób zainspirować przyszłe generacje studentów. Dziś studenci często uczą się obserwując rozmaite procesy i mając nieograniczony dostęp do danych, dzięki czemu mogą sami znaleźć odpowiedź na nurtujące ich pytania. Zanim się nauczą, chcą dany przedmiot lub proces zobaczyć i spróbować wejść w interakcję. Dlatego FEI – zajmująca się nanotechnologią amerykańska firma ze stanu Oregon, zdecydowała się zainwestować (wspólnie z brytyjską fundacją The Wellcome Trust”) w przygotowanie serii gier video tłumaczących, na czym polega nanotechnologia i jakie znajduje zastosowanie we współczesnym (i przyszłym) świecie. Na ich zlecenie firma PlayGen przygotowała trzy gry Edutainment: NanoScalling, NanoImaging oraz NanoMedicine.

 

NanoScalling umożliwia graczom wizualizację i zrozumienie relacji przestrzennych pomiędzy różnymi obiektami – od wielkich mierzonych w gigametrach (tak mierzy się średnicę słońca) do obiektów, mierzonych w pikometrach (średnica atomu).

 

edutainment

 

NanoImaging – wysyła graczy na niecodzienne misje przy wykorzystaniu mikroskopu elektronowego i technologii skanowania elektronowego, w celu wykrycia i zniszczenia niebezpiecznych mikroorganizmów, które niszczą nasze jeziora i rzeki.

 

edutainment

 

NanoMedicine (finansowane przez The Wellcome Trust), zabiera graczy w podróż poprzez ludzkie ciało, podczas której niszczone są zabójcze komórki rakowe, w sposób nie zagrażający zdrowiu pacjentów.

 

edutainment

 

“Naszym głównym celem było zainspirować dzieci światem mikroskali – nanotechnologii i możliwościami, jakie ona niesie.” – wyjaśnia Kam Memarzia, dyrektor zarządzający PlayGen. “Używamy atrakcyjnego mechanizmu gry do stymulacji zainteresowania graczy, umożliwiamy im odkrywanie i zrozumienie nano-świata, a przy okazji oferujemy im dużo zabawy i kreujemy motywację do nauki”.

 

Wszystkie gry są ogólnodostępne i mogą być nieodpłatnie zgrane ze strony internetowej FEI.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie