Nano-Edutainment wkracza do gry

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edutainmentPomimo, że rządy i korporacje na całym świecie zwiększają inwestycje w badania i rozwój nanotechnologii, pojawiają się alarmujące sygnały, że coraz mniej studentów wybiera kierunki studiów technicznych. Gry „NanoMission” mają zainteresować przyszłych studentów nanotechnologią i możliwościami jej wykorzystania w życiu gospodarczym i społecznym.

 

Edukatorzy, instytucje rządowe oraz firmy i organizacje, które będą wymagały w perspektywie kilkunastu lat większego dostępu do wysoko wykwalifikowanych technologów uważają, że niezbędne jest zainteresowanie znacznie większej grupy młodzieży studiami naukowo-technicznymi.

 

Jedną z możliwości kreowania zainteresowania młodych ludzi nowymi technologiami jest wykorzystanie gier Edutainment, aby w ten sposób zainspirować przyszłe generacje studentów. Dziś studenci często uczą się obserwując rozmaite procesy i mając nieograniczony dostęp do danych, dzięki czemu mogą sami znaleźć odpowiedź na nurtujące ich pytania. Zanim się nauczą, chcą dany przedmiot lub proces zobaczyć i spróbować wejść w interakcję. Dlatego FEI – zajmująca się nanotechnologią amerykańska firma ze stanu Oregon, zdecydowała się zainwestować (wspólnie z brytyjską fundacją The Wellcome Trust”) w przygotowanie serii gier video tłumaczących, na czym polega nanotechnologia i jakie znajduje zastosowanie we współczesnym (i przyszłym) świecie. Na ich zlecenie firma PlayGen przygotowała trzy gry Edutainment: NanoScalling, NanoImaging oraz NanoMedicine.

 

NanoScalling umożliwia graczom wizualizację i zrozumienie relacji przestrzennych pomiędzy różnymi obiektami – od wielkich mierzonych w gigametrach (tak mierzy się średnicę słońca) do obiektów, mierzonych w pikometrach (średnica atomu).

 

edutainment

 

NanoImaging – wysyła graczy na niecodzienne misje przy wykorzystaniu mikroskopu elektronowego i technologii skanowania elektronowego, w celu wykrycia i zniszczenia niebezpiecznych mikroorganizmów, które niszczą nasze jeziora i rzeki.

 

edutainment

 

NanoMedicine (finansowane przez The Wellcome Trust), zabiera graczy w podróż poprzez ludzkie ciało, podczas której niszczone są zabójcze komórki rakowe, w sposób nie zagrażający zdrowiu pacjentów.

 

edutainment

 

“Naszym głównym celem było zainspirować dzieci światem mikroskali – nanotechnologii i możliwościami, jakie ona niesie.” – wyjaśnia Kam Memarzia, dyrektor zarządzający PlayGen. “Używamy atrakcyjnego mechanizmu gry do stymulacji zainteresowania graczy, umożliwiamy im odkrywanie i zrozumienie nano-świata, a przy okazji oferujemy im dużo zabawy i kreujemy motywację do nauki”.

 

Wszystkie gry są ogólnodostępne i mogą być nieodpłatnie zgrane ze strony internetowej FEI.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie