Kilkanaście miesięcy temu powstała prezentacja Karla Fischa i Scotta McLeoda "Did you know...?", która ze względu na swoją treść przyciągnęła na YouTube uwagę setek tysięcy internautów (zobacz: Kluczowe kompetencje, czyli czego nie uczą w szkole). W 2008 roku ujrzeliśmy polską wersję tej prezentacji wzbogaconą o polski kontekst i już obejrzało ją kilkadziesiąt tysięcy osób.
Dokąd zmierza Internet?
Żyjemy w epoce web 2.0. Cechami charakterystycznymi tego stadium rozwoju sieci są wyszukiwanie, sieciowe społeczności, media online, tworzenie kontentu, RSS, aplikacje sieciowe mashup i wiele innych. Ale czego możemy spodziewać się po sieci za 10 lat i później? Na to pytanie stara się odpowiedzieć Richard MacManus w swoim blogu.
Społeczna odpowiedzialność interakcji
Czas przewartościować zasady komunikacji z konsumentami. Firmy powinny dostosować swoje strategie marketingowe do świata 2.0, w którym żyjemy. Subtelna i uczciwa interakcja z konsumentami jest dla firm niezwykle istotna, ponieważ już jedna opinia niezadowolonego klienta w popularnym blogu może wpłynąć na poziom przychodów firmy.
Antytytoniowy Edutainment
90% dorosłych, którzy palą papierosy, wpadło w nałóg przed 18 rokiem życia. Codziennie w Stanach Zjednoczonych 339 osób umiera na raka płuc wskutek palenia. Badania w Kolorado wskazują, że około 100 tys. młodych palaczy umrze wcześniej niż ich niepalący rówieśnicy. Aby zwrócić uwagę na ten problem społeczny, powstała specjalna strona internetowa Own Your C.
Edutainment na świecie (8): Rruga me Pisha
Rruga me Pisha (Ulica Piniowa) to albański serial radiowy emitowany od 1999 r. przez Radio Tirana. Powstał on z inicjatywy BBC Word Trust i skupił się na wielu wątkach życia społecznego, takich jak dobre rządzenie, demokracja, wybory lokalne, przemoc domowa, konflikty o ziemię, waśnie rodowe, zdrowie publiczne i narkomania.
Edutainment na świecie (7): Co?
Jednym z ciekawszych przykładów zastosowania Edutainment w Polsce jest internetowy filmowy serwis edukacyjny CO?, w którym wykorzystano format krótkich filmów internetowych, stylizowanych na produkcje „offowe”, do przekazu treści edukacyjnych dotyczących ekonomii, życia gospodarczego i przedsiębiorczości.
Chemiczny Edutainment
Czy możesz sobie wyobrazić grę karcianą o chemii, gdzie dwaj gracze ścierają się ze sobą w chemicznej bitwie, ustawicznie próbując sprowadzić IQ przeciwnika do zera? To pole walki nazywa się Elementeo i, co ciekawe, zostało stworzone przez czwórkę nastolatków z Cupertino w Kalifornii, którzy chcieli po prostu... wymyśleć ciekawsze lekcje chemii.