#SuperKoderzy to grantowy program Fundacji Orange, polegający na prowadzeniu zajęć (dodatkowych lub zwykłych lekcyjnych) z podstaw programowania, według wybranej ścieżki. Kilkanaście ciekawych tematów z idealnie dopasowaną podstawą programową pozwoli na wprowadzenie myślenia komputacyjnego nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach języka polskiego, historii czy geografii. Każda ścieżka zaplanowana jest tak, aby poruszane zagadnienia stanowiły zarówno realizację treści obowiązkowych, jak i rozwijały pasje uczniów wykraczające poza standardowy poziom nauczania.
Matematyka ciekawie - wykorzystanie innowacyjnych strategii dydaktycznych
Lekcje matematyki powinny służyć rozumowaniu, argumentacji, dowodzeniu. Jednak wciąż matematyka postrzegana jest jako jeden z trudniejszych przedmiotów szkolnych. Zdarza się, że uczniowie się jej po prostu boją. Można również dostrzec mechanizm dzielenia uczniów na tzw. „matematyków” i „humanistów”, ci drudzy – czują się „zwolnieni z uczenia się” tego przedmiotu. Podział ten stosują zarówno nauczyciele, jak i rodzice. Częściej do grupy „humanistów” przyporządkowywane są dziewczynki, co może powodować mniejsze zainteresowanie przedmiotami ścisłymi w przyszłości.
Genially - genialne narzędzie na czas edukacji zdalnej (i nie tylko)
Ostatnio szukamy idealnego narzędzia do przygotowywania zdalnych lekcji dla uczniów. Macie już swojego faworyta? Ja mam. To Genially – popularna platforma do tworzenia wizualnych i interaktywnych treści, która w ciągu ostatnich tygodni zdobywa coraz więcej fanów wśród nauczycieli na całym świecie. W Polsce jej popularność stała się swego rodzaju fenomenem. Dlaczego, planując lekcje, tak chętnie decydujemy się akurat na Genially? Jest ku temu wiele powodów.
Jak zwiększyć zaangażowanie uczniów w zdalne uczenie się?
W jaki sposób możemy w zdalnym nauczaniu zmotywować uczniów do uczenia się i wykonywania zadań, które polecamy im samodzielnie wykonać? Nauczanie zdalne jest nowe zarówno dla nauczyciela, jak i dla uczniów. Nie obowiązują stare zasady, często się nie sprawdzają. Podam sześć prostych wskazówek dla nauczycieli, które mogą się przydać w budowaniu motywacji uczniów do zdalnej nauki.
(Sprawdzone) pomoce nauczanki złapane w sieci
Indywidualizacja to uwzględnienie w systemie dydaktyczno-wychowawczym różnic indywidualnych między uczniami i stosowanie takich zabiegów pedagogicznych, które przy uwzględnieniu owych różnic, sprzyjają maksymalnemu rozwojowi osobowości uczących się. Należy pamiętać o tym, że nauczyciel ma obowiązek indywidualizacji pracy zarówno z uczniem zdolnym jak i słabszym- potrzebującym dodatkowej pomocy.
Interaktywna prezentacja Genially w kilku krokach
Internetowa aplikacja Genially zdobyła już rzeszę wielbicieli wśród polskich nauczycieli. Wielu z nich uważa, że ta platforma do tworzenia interaktywnych treści edukacyjnych jest dobrym odpowiednim narzędziem na czas nauczania zdalnego w szkołach. Jak przygotować interaktywny slajd, który zachwyci naszych uczniów i zachęci ich do pracy nad tematami, które poznać muszą w innych - niż szkolne - warunkach? Od czego zacząć pracę z aplikacją? Poniżej kilka praktycznych wskazówek.
Zdalnie – jak? czy gdzie?
W związku z zamknięciem szkół i koniecznością przejścia na zdalne nauczanie mam kilka refleksji. Sądzę, że mogą być one trochę kontrowersyjne, mimo to chciałabym się nimi podzielić. W zaistniałej sytuacji wielu nauczycieli próbuje poradzić sobie z nowym wyzwaniem jakim jest przejście na nauczanie on-line. Wielu z nas jest przerażonych – „Jak to robić?”, jest też taka grupa, która poczuła, że to jest jej czas – „Przecież to bardzo proste, trzeba tylko chcieć”. Obie te postawy blokują to co najważniejsze, czyli dobre nauczanie.
Ostatnie komentarze