Jak przemieniać lokalne opowieści w animacje?

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprosiło a bibliotekarzy i bibliotekarki z obszarów wiejskich i małych miejscowości z całej Polski do projektu edukacyjnego realizowanego w ramach programu "Ojczysty dodaj do ulubionych" Narodowego Centrum Kultury. W projekcie Filmowe pogwarki biblioteki stały się nowoczesnymi ośrodkami badań lokalnej odmiany polszczyzny.fot. Centrum Edukacji Obywatelskiej

Bibliotekarze i bibliotekarki wspierali młodych ludzi w pracy zespołowej i samodzielnych poszukiwaniach. Młodzież odkrywała jak bogatym kulturowo środowisku mieszka i uczy się. Poprzez spotkania z lokalnymi twórcami, etnografami i przedstawicielami starszego pokolenia mogła odkryć dawny język, obyczaje i tradycje, a tworząc filmy animowane oraz organizując ich premiery zdobyła nowe umiejętności.

Dziedzictwo nie należy do najciekawszych tematów dla młodych ludzi. Jednak stworzenie filmu animowanego, którego tematem było dziedzictwo okazało się strzałem w dziesiątkę. (…) projekt był dla dużej większości uczestników odkryciem dawnej gwary aleksandrowskiej a na pewno zaangażowaniem się w tak aktywne promowanie własnego dziedzictwa –podsumowuje działania Justyna Bździuch opiekunka projektu w Aleksandrowie.

Na blogu Filmowych pogwarek znajduje się ciekawa baza materiałów dotyczących animacji, badania lokalnych odmian polszczyzny, czy sposobów na przeprowadzenie projektu z młodzieżą.

Przeczytać warto również relację z warsztatów animacji poklatkowej, które odbyły się w bibliotekach Zachęcamy do poznania dobrych praktyk w pracy z filmem. Prześledźcie pracę animatorów i młodzieży, poznajcie różne techniki animacji, obejrzyjcie efekty prac grup uczestniczących w projekcie.

Aby wejść na bloga wystarczy kliknąć link: http://blogiceo.nq.pl/filmowepogwarki/.

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Lech Mankiewicz
    Artykuł doskonale ilustruje chorobę praktyczności, na jaką zapadło nauczanie matematyki. Siła matema...
  • Written by Administrator
    A uczy Pan matematyki w klasach 4-8 SP? Skąd założenie, że to dręczenie?
  • Written by Ppp
    Zależy, jaki poziom - powyżej trzeciej klasy podstawówki to raczej trudne do udowodnienia. Trygonome...
  • Written by Monika Mikołajczuk
    Dziękuję za spostrzeżenia!
  • Written by Ppp
    Nie zawsze da się wyprodukować spójną wizję jakiegoś komplikowanego systemu (np. edukacji, ale nie t...
  • Written by Robert Raczyński
    Znowu tekst, którego zasadności niemal nie sposób kwestionować. Jednak problemów zasadniczych przy z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie