Rozruszaj swój mózg na majówce

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Majówka? Byle nie na kanapie. Najlepiej na dłuższych spacerach. Dwaj szwedzcy lekarze i naukowcy – Anders Hansen, psychiatra, autor między innymi bestsellera „Wyloguj swój mózg”, i Carl Johan Sundberg, fizjolog – wyjaśniają, dlaczego codziennie należy się ruszać i jak to robić, by najdłużej zachować sprawność i młodość. Jeśli się ruszasz, masz więcej energii, starzejesz się wolniej, rzadziej chorujesz.

Za oknem piękna pogoda. Porzuć pilota od telewizora lub małe i mniejsze ekrany, wstań z kanapy i każdego dnia poświęć jedynie 30 z 1440 dostępnych minut, aby poczuć się lepiej. Wyjdzie to na zdrowie! Zmniejszysz ryzyko zachorowania między innymi na cukrzycę i chorobę Alzheimera, porzucisz poprawisz krążenie, stany depresyjne, zyskasz więcej energii. Nie lubisz samotnych spacerów? Zaproś znajomych albo zaopiekuj się jakimś psem. Razem raźniej.

Hansen i Sundberg obalają mity i stereotypy związane z relacją ciało – umysł. Opierając się na własnym doświadczeniu klinicznym i badaniach naukowych, pokazują, że ruch to najlepsze lekarstwo na świecie. W dodatku nie potrzeba na nie recepty! Warto zatem wymyśleć sobie jakiś trening. Mogą one być przeróżne, ale warto, żeby były w naszym codziennym planie. Mogą też służyć różnym celom. Nie tylko aktywności fizycznej, ale na przykład, aby poprawić pamięć. Jak przekonują autorzy - „można od czasu do czasu spróbować treningu siłowego, jeśli lubi się spacerować lub biegać, ale nie ma powodów do niepokoju, jeśli należy się do tej grupy ludzi, którym trudno wyobrazić sobie postawienie stopy w siłowni. Wyniki pokazały wyraźnie, że najważniejsze jest, by robić cokolwiek, nie jest istotne co. Jeśli uda nam się urozmaicić trening, będzie to dodatkowa korzyść.”

Nakładem Wydawnictwa Znak ukazała się pasjonująca opowieść o niezwykłych zależnościach między ruchem a naszym samopoczuciem. Lektura może sprawić, że nie sposób będzie oprzeć się chęci zrobienia choćby kilku energicznych kroków. I jeszcze jedno - tę książkę też można zabrać na dłuższy spacer. Zacznij jeszcze dziś :-)

Notka o książce:

Rozruszaj swój mózg. Jak dzięki aktywności fizycznej zachować sprawność umysłu i cieszyć się życiem.
Anders Hansen, Carl Johan Sundberg, Wydawnictwo Znak,
Kraków 2024. ISBN 9788324068340

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie