Niemiecki? Po prostu mów!

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Okres wakacyjny to dla wielu osób czas odpoczynku od książek edukacyjnych. Ładna pogoda nas rozpieszcza – wielu korzysta z ostatnich chwil wytchnienia i nie w głowie im zawodowe obowiązki czy… książki dotyczące edukacji. Niesłusznie! Dziś opowiemy o ciekawej pozycji dotyczącej nauki języka niemieckiego.

Po prostu mów! Język niemiecki bez gramatyki nie jest kolejną publikacją, która kusi iluzją łatwej i przyjemnej nauki w krótkim czasie. Autor, Kamil Mykowski prowadzi ucznia do konkretnie zdefiniowanego celu, jakim jest komunikacja w języku niemieckim. Zmierza do niego, wykorzystując wzięte z życia przykłady oraz typowe struktury gramatyczne. Dodatkowe wskazówki i wyjaśnienia w postaci odwołań do języka angielskiego stanowią cenną pomoc dla osób, dla których niemiecki jest drugim językiem obcym.

Powtórkowy charakter książki można docenić, nie tylko mając w planach zdanie egzaminu lub uzyskanie certyfikatu – taka forma przypomnienia wiedzy (np. przed testem poziomującym) może także przynieść efekty podczas prób odświeżenia znajomości niemieckiego we własnym zakresie. Służą temu również wskazówki dotyczące korzystania ze słowników i źródeł internetowych.

Unikanie hermetycznej terminologii i przejrzysta struktura mogą się okazać argumentami trafiającymi do dorosłych kursantów lub uczniów, którzy już nie operują pojęciami językoznawczymi w zakresie wymaganym np. w trakcie nauki języka w szkole średniej.

Wnioski z trzech dekad własnej pracy dydaktycznej, które Autor przełożył w niniejszej książce na dobór, budowę i język omawianych przykładów, pozwalają ponadto uwiarygodnić przesłanie kierowane do ucznia oraz odwołać się do faktycznych szans, możliwości i zagrożeń podczas nauki języka niemieckiego.

Wydanie II ukazało się niedawno nakładem Oficyny Wydawniczej Impuls – zachęcamy do lektury!

 

Notka o książce:
Kamil Mykowski, Po prostu mów! Język niemiecki bez gramatyki
ISBN: 978-83-8294-194-4, Oficyna Wydawnicza Impuls, wyd. II, 2022

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie