- 1. Łukasz Srokowski
- (JA Comment)
- Szanowny Panie Krzysztofie Dziękuję bardzo za Pański komentarz. W kilku rzeczach się z Panem zgadzam, a co do kilku chciałbym się odnieść. Ma Pan rację, że część z moich założeń, dotyczących ciekawości ...
- Utworzone: 22-05-2016
- 2. Łukasz Mendak
- (JA Comment)
- Panie Janie, statystycznemu polskiemu uczniowi nie przeszkadza ciasnota pomieszczeń i tradycyjny układ ławek?! Co też za głupoty Pan wygaduje? Ilu uczniom zadał Pan to pytanie, zanim podał nam Pan tę radosną ...
- Utworzone: 16-01-2011
- 3. życzenia
- (JA Comment)
- Tak Joanna, właśnie indywidualne podejście ma być środkiem do celu. Każdy z nas jest inny, ma inny system nauczania, szybkość chłonięcia wiedzy, różne pory nauczania, preferencje.
- Utworzone: 03-12-2015
- 4. Zosia
- (JA Comment)
- Niestety intencje poczciwe ale szkodliwe. Jak za dawnych "dobrych" czasów, gdy wielbiło się stachanowców i od uwielokrotniania normy uzależniało w dyskursie publicznym dobrostan społeczny. A ja sądziłam, ...
- Utworzone: 24-06-2013
- 5. Zosia
- (JA Comment)
- Mój poprzedni (krytyczny) komentarz wymaga jednak uzupełnienia. Nie mogę odnosić się w żadnej mierze do samego wydarzenia, jako że nie brałam w nim udziału, ale jestem jak najbardziej zdania, że w wymiarze ...
- Utworzone: 27-06-2013
- 6. Zosia
- (JA Comment)
- Szkoda, że ewaluacja ( testy) staje się w niektórych województwach jedynym kryterium oceny pracy szkoły. Ewaluacja/testy/ powinna wspierać proces uczenia się i osiągnięcia wychowanków, ale nie zdominować ...
- Utworzone: 18-01-2014
- 7. Zofia Grudzinska
- (JA Comment)
- W minionych latach pracowała grupa ekspertów zgromadzonych w Zespole ds Strategii przy ministrze edukacji narodowej. Materiały wypracowane przez podzespoły robocze spełniają warunki określone przez prof. ...
- Utworzone: 24-03-2016
- 8. Kapitał kulturowy a wyższe wykształcenie
- (Przyszłość edukacji)
- Od wielu lat coraz częściej słyszę narzekania, że za dużo jest magistrów i licencjatów. W domyśle pojawiają się ciche postulaty, żeby reglamentować studia, bo kiedyś było lepiej. Spotykam się z tym od ...
- Utworzone: 23-03-2023
- 9. Nie ma przyzwolenia na brak przyzwolenia
- (Opinie)
- W ostatnim czasie w naszym kraju kilkakrotnie doszło do ciężkiego pobicia nastolatka przez jego rówieśników. Raz nawet ze skutkiem śmiertelnym. Choć są to tylko krople w morzu raportowanych dzisiaj przez ...
- Utworzone: 21-03-2023
- 10. Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
- (Przyszłość edukacji)
- Przewidywanie przyszłości szkoły angażuje wielu badaczy i obserwatorów edukacji na całym świecie. Pojawia się sporo analiz, które starają się zwrócić uwagę na różne trendy dotykające edukację szkolną w ...
- Utworzone: 19-03-2023
- 11. Smartfony zakorzenione w kulturze i w szkole
- (Opinie)
- Skalę zmian zobaczyłem na ilustracji w nowowydanym podręczniku do biologii Campbella. Symboliczne odwoływanie się do znanego czytelnikowi świata. Myślimy smartfonami. Wrosły w nas głęboko. Może dlatego, ...
- Utworzone: 14-03-2023
- 12. Rodziców doli żałobny rapsod (cz. 2)
- (Opinie)
- We współczesnym społeczeństwie hulają nowi jeźdźcy Apokalipsy: wszechobecny Lęk, znany też jako Obawa lub Niepokój, straszliwa Nieufność, raptowna Złość oraz częste Zniecierpliwienie. Cała czwórka uosabia, ...
- Utworzone: 12-03-2023
- 13. Koszmar trwa już rok – edukacyjne straty rosną
- (Edytoriale)
- Upływa rok od początku agresji rosyjskiej w Ukrainie. To już dwanaście miesięcy przemocy, strachu i tragedii ukraińskich uczniów i ich rodzin. Edukacyjne straty jeszcze przez wiele lat będą trudne do odrobienia, ...
- Utworzone: 24-02-2023
- 14. Szkoły społecznie nie/ekonomiczne
- (Opinie)
- Doszliśmy do takiego punktu w rozwoju cywilizacyjnym, w którym powszechna szkoła konwencjonalna wywodząca się z pruskiego modelu edukacji traci rację bytu. Następuje przesilenie. Przejawia się ono m.in. ...
- Utworzone: 14-02-2023
- 15. Polityka edukacyjna 2022: działania MEiN ocenione na 2+
- (Komentarze)
- Klub Jagielloński ocenił realizację polityk państwowych w różnych obszarach w 2022 roku. Edukację także oceniano i ocena wydaje się potwierdzać nasze redakcyjne odczucia. Działania państwa oceniono bowiem ...
- Utworzone: 26-01-2023
- 16. Jak stawić czoła podstawie programowej i nie zwariować?
- (Projekty edukacyjne)
- Zdajemy sobie sprawę, że wielu nauczycieli idąc ścieżką zgodną z polską podstawą programową zmaga się z licznymi problemami. Przeładowany program nauczania, zbyt ogólnie zapisane wymagania, brak przestrzeni ...
- Utworzone: 14-01-2023
- 17. Po drugiej stronie lustra
- (Opinie)
- Co się stanie, kiedy ekspert z danej dziedziny, "przypadkiem", w sposób może do końca nie zamierzony, trafi do szkoły w roli nauczyciela i będzie chciał w sposób odpowiedzialny i rzetelny pomóc młodym ...
- Utworzone: 11-01-2023
- 18. Czas dziadów. Mapa myśli o nauczycielach (cz. 1)
- (Opinie)
- W pierwszej odsłonie „Czasu dziadów” opisałem najistotniejsze, moim zdaniem, cechy grupy zawodowej nauczycieli. Zapowiedziałem też, że w dalszej kolejności zaprezentuję mapę myśli o tej profesji, w nadziei, ...
- Utworzone: 12-12-2022
- 19. Apel w obronie polskiej szkoły
- (Szkoły)
- Polska edukacja powinna być wyłączona z walki politycznej - a politycy powinni mieć jak najmniej do decydowania o tym, jak dana szkoła uczy i z jakich korzysta narzędzi i wsparcia eksperckiego. Niestety ...
- Utworzone: 10-12-2022
- 20. Podstawa systemu edukacji to zaufanie
- (Szkoły)
- Kluczowa różnica między edukacją fińską a polską sprowadza się do zaufania i odpowiedzialności. Wbrew pozorom, fiński system edukacyjny na poziomie formalnym nie różni się jakoś zasadniczo od naszego. ...
- Utworzone: 21-11-2022
Ostatnie komentarze