- 1. Konsumencka
- (Kategoria)
- Utworzone: 30-11--0001
- 2. Komentarze
- (Kategoria)
- Utworzone: 27-09-2015
- 3. Naprawa polskiej szkoły - koncert życzeń z komentarzami
- (Dyskusje)
- ... się podoba. Ponadto przerwowy luksus kosztuje, bo w polskiej szkole uczniowie muszą przecież bez – nomen omen – przerwy znajdować się pod nadzorem nauczycieli, a więcej godzin nadzoru, to potrzeba większych ...
- Utworzone: 29-09-2024
- 4. Branża cyfrowa o cyfrowej transformacji edukacji: komputery w szkołach to nie wszystko. Komentarz
- (Komentarze)
- ... do Ministerstwa Edukacji. (…) To stanowisko wymaga jednak komentarza. Cyfryzacja edukacji to niezbędny krok, aby w pełni wykorzystywać potencjał szkoły. Dobrze wprowadzone technologie cyfrowe mogą ...
- Utworzone: 04-09-2024
- 5. Eksperymentowanie bez granic! Kluby Młodego Odkrywcy w Warszawie
- (Projekty edukacyjne)
- Wielki hydrauliczny labirynt, wirująca wieża z monet, sejsmograf, elektryczne bańki – to tylko niektóre z propozycji przygotowanych przez Kluby Młodego Odkrywcy z Polski, Armenii, Gruzji, Rumunii i Ukrainy. ...
- Utworzone: 28-06-2024
- 6. Wspólne eksperymentowanie w Klubach Młodego Odkrywcy – sposób na integrację dzieci z Polski i Ukrainy
- (Projekty edukacyjne)
- ... Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Nauka stoi ponad barierami językowymi i kulturowymi. Odkrywanie praw rządzących światem przyrody poprzez wspólne eksperymentowanie i konstruowanie, a także prowadzenie ...
- Utworzone: 30-03-2024
- 7. Dyskusja jako ważny element metody naukowej
- (Dyskusje)
- ... i jasność przekazu umożliwiają powtarzanie eksperymentów i obserwacji. Nie wystarczy coś zaobserwować i odkryć. Inni muszą też to zobaczyć i potwierdzić, muszą powtórzyć eksperymenty. Nauka jest więc weryfikowalna. ...
- Utworzone: 05-10-2023
- 8. Nauczyciel Jutr@ - ostatni moment na zgłoszenia
- (Projekty edukacyjne)
- Jeszcze tylko do 10 września nauczycielki i nauczyciele mogą zgłaszać się do konkursu Nauczyciel Jutr@. Fundacja Orange i Głos Nauczycielski uhonorują pedagoga, który w pracy z młodymi ludźmi uwzględnia ...
- Utworzone: 19-08-2023
- 9. Damy i Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają… A moi uczniowie tak!
- (Konsumencka)
- Warto kształtować postawy przedsiębiorcze u dzieci już od najmłodszych lat. Prawie 100 lat temu Janusz Korczak w swojej książce „Bankructwo Młodego Dżeka” pokazał jak ważne jest rozwijanie przedsiębiorczości ...
- Utworzone: 12-07-2023
- 10. Robienie mniej – deimplementacja
- (Nauczyciele)
- Nauczyciele mają wiele obowiązków, dlatego warto robić mniej, a lepiej. W artykule z którego korzystam nazywane jest to – deimplementacją. Jest to termin, który zyskuje na popularności wśród nauczycieli, ...
- Utworzone: 03-07-2023
- 11. Hejtowi w komentarzach da się skutecznie przeciwdziałać
- (Przez życie)
- ... w komentarzach internetowych. Jego praca otrzymała nagrodę Prezesa Rady Ministrów. Przyjąłem, że hejt to taki sposób mówienia o kimś w Internecie, który sprawia, że odbiorca danego komunikatu może pomyśleć ...
- Utworzone: 20-05-2023
- 12. Przestrzeń szkoły i pedagogika – rekomendacje Novigado
- (Szkoły)
- ... który przez 30 miesięcy (od grudnia 2019) prowadziła warszawska Fundacja Think! wraz z partnerami z Belgii, Francji, Portugalii i Turcji. Warto zapoznać się z tym dokumentem, ponieważ nie tylko opowiada, ...
- Utworzone: 27-07-2022
- 13. Trudna sztuka argumentacji
- (Metody i narzędzia)
- Przyjęło się uważać, że rozprawka jest formą, którą wprowadza się na zajęciach w klasie szóstej (przy zdolnym zespole) lub wyższej. Tymczasem, w mojej ocenie, trudna sztuka argumentacji jest jedną z najważniejszych ...
- Utworzone: 17-05-2022
- 14. Odkrywanie i eksperymentowanie, czyli drukarka 3D w szkole
- (ICT / TIK)
- ... do pracy metodą projektową, do ćwiczeń, testowania, uczenia się przez odkrywanie i eksperymentowanie w duchu STEAM i STREAM (bo przecież drukarka jest programowalnym Robotem...). Sebastian Pontus poleca, ...
- Utworzone: 22-01-2022
- 15. Głębokie uczenie (się) fundamentem edukacji hybrydowej
- (Opinie)
- Nie ma wątpliwości, że cały sektor edukacji będzie wspominał czas lock-downu jako moment szczególny, który obnażył słabości tradycyjnego podejścia do tak ważnego etapu życia każdego młodego człowieka. ...
- Utworzone: 23-10-2021
- 16. Fiński fenomen – czego możemy się nauczyć?
- (Opinie)
- ... a nie zbieraniną indywidualistów, którzy krzyczą: „ja”. Swoboda eksperymentowania, tworzenia, doświadczania – niełatwa w pandemicznej rzeczywistości ale nie niemożliwa. Można zacząć od tego, że przestajemy, ...
- Utworzone: 11-04-2021
- 17. Dyrektor jako menadżer cyfrowej edukacji w szkole
- (Dyrektorzy)
- Szkoły na przestrzeni lat „zbierają” wiele różnych technologii edukacyjnych, kupowanych z różnych środków lub otrzymanych w różnych projektach. Jeśli pozostawimy ten proces samemu sobie – niemal pewne ...
- Utworzone: 05-11-2020
- 18. Diamenty programowania i matematyki
- (Projekty edukacyjne)
- Ich pasją jest programowanie i matematyka. Marzą o studiach w Cambridge, Princeton czy Oxford, by wygrać olimpiadę lub stworzyć przełomową technologię. Chcą odkrywać tajniki geometrii analitycznej, sztucznej ...
- Utworzone: 19-09-2020
- 19. Fragmentacja i rozproszenie w edukacji
- (Opinie)
- ... albo kretowisko na łące. Ci aktywni poszukiwacze oswajali się, eksperymentowali lub z ciekawości zwiedzali. Okazało się to w czasach epidemii bardzo trafioną i wyprzedzającą inwestycją we własne kompetencje. ...
- Utworzone: 15-06-2020
- 20. Rozwijanie aktywności badawczej dzieci – obserwacja, doświadczenie, eksperyment
- (Metody i narzędzia)
- ... i eksperymenty zgodne z metodą badawczą? Jak interpretować cele podstawy programowej? Jak wyposażyć szkolną klasopracownię, aby obserwacje i pomiary stały się codzienną praktyką w klasie i podczas zajęć ...
- Utworzone: 05-04-2020
Ostatnie komentarze