Programowanie i cyberbezpieczeństwo - warsztaty dla dzieci i młodzieży

fot. Akademia IT - HorsITway

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Co roku podczas Ogólnopolskiego Turnieju Robotów Mobilnych "Robomaticon" odbywają się warsztaty programistyczne dla dzieci i młodzieży, prowadzone przez Akademię Informatyki. Celem tego wydarzenia jest pokazanie możliwości współczesnej robotyki oraz promocja nauk ścisłych. Robotyka jest powiązana z programowaniem, tak więc nauka programowania jest szeroko popularyzowana podczas Robomaticonu. W edycji 2018 wydarzenie to odwiedziło ponad 6000 widzów, a w turnieju konkurowało około 300 robotów!

Na warsztaty programistyczne dla dzieci i młodzieży pt. "Programowanie i Internet" otrzymano 232 zgłoszenia! Ostatecznie przeszkolonych zostało 197 uczestników w przedziale wiekowym 8 - 18 lat.

Dzieci młodsze w wieku 8 - 11 lat poznały działanie Internetu od strony technologicznej oraz zaprogramowały grę "Kamień, Papier, Nożyce". Natomiast dzieci starsze i młodzież w wieku 12-18 lat również dowiedziały się jak działa Internet od strony technologicznej oraz zaprogramowały swoją własną książkę adresową w języku Java. Warsztaty informatyczne pokazały dzieciom i młodzieży, że programowanie nie jest wcale takie trudne, jeżeli dany problem rozłoży się na czynniki pierwsze. Dodatkowo zostały również poruszone tematy cyberbezpieczeństwa wśród dzieci i młodzieży.

I tak, krok po kroku, dzieci młodsze razem z pomocą trenerów Akademii Informatyki, zaprogramowały grę "Kamień, Papier, Nożyce" przy użyciu elektronicznej płytki edukacyjnej, stosując prostą logikę i instrukcje warunkowe. Dzieci starsze i młodzież również świetnie sobie poradziły, programując w języku Java z lekką pomocą instruktorów.

Warsztaty programistyczne dla dzieci i młodzieży podczas Robomaticonu 2018:

Stoisko Akademii Informatyki, wzbudzało bardzo duże zainteresowanie podczas turnieju robotów mobilnych, co pokazuje, że rodzice oraz młodzież są coraz bardziej świadomi, jak ważne są umiejętności cyfrowe na dzisiejszym rynku pracy:

***

Ogólnopolska Akademia Informatyki, popularyzuje wśród dzieci i młodzieży zagadnienia IT (programowanie, sieci komputerowe, cyberbezpieczeństwo). Organizuje warsztaty informatyczne dla dzieci i młodzieży na Politechnice Warszawskiej oraz prowadzi regularne Kursy IT Dla Dzieci i Młodzieży w całej Polsce. Kurs Programowania dla dzieci jest skierowany do dzieci w wieku 9-12 i 12-14 lat, a Kurs Programowania dla Młodzieży jest skierowany do młodzieży w wieku 14-19 lat. Akademia organizuje również w każde wakacje Obóz Wakacyjny z Nauką Programowania w Kazimierzu Dolnym.

 

(Źródło: Akademia IT - HorsITway)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie