Kreatywna wirtualna tablica

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Aktywizacja uczniów podczas lekcji, ale także w ramach zajęć rewalidacyjnych jest niezwykle ważna i potrzebna. Uczniowie, kiedy konstruują, tworzą i działają, uczą się szybciej oraz lepiej zapamiętują utrwalane treści.

Wirtualne tablice, są świetnym sposobem na aktywizacje uczniów zarówno podczas zajęć stacjonarnych, ale także spotkań online, poprzez tworzenie wizualnych zadań, odpowiedzi na pytania i prezentacji ćwiczeń.

Dzięki prostemu i intuicyjnemu menu uczniowie bez problemu skorzystają z tego narzędzia. Aplikacja webowa, nie wymaga instalowania.

Jak można wykorzystać tę tablicę? Oto kilka pomysłów:

- na zajęciach rewalidacyjnych rozmawiając i prezentując np. swoje i innych emocje,
- podczas burzy mózgów, kiedy ustalamy jakieś rozwiązanie problemu lub dajemy propozycję konkretnych działań,
- podczas graficznego notowania informacji i tworzenia notatek graficznych,
- przygotowując mapy myśli,
- podczas wspólnych gier typu kółko/krzyżyk,
- podczas ćwiczeń zapisu liter i liczb, ale także zapisu notatek,
- możemy także tworzyć rebusy i historyjki obrazkowo- wyrazowe.

Jedno z takich narzędzi znajduje się tutaj.

Chcąc skorzystać z tej tablicy możemy założyć konto lub tworzyć projekty bez logowania się. To świetny sposób na zastosowanie aplikacji na interaktywnej tablicy.

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska - nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Zyta Czechowska otrzymała tytuł Nauczyciela Roku 2019 w konkursie Głosu Nauczycielskiego. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Specjalni.pl. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie