Odkrywanie i eksperymentowanie, czyli drukarka 3D w szkole

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Drukarki 3D - dzięki programowi Laboratoria przyszłości - zagościły już w wielu szkołach w Polsce. Budzą fascynację uczniów, którzy zapewne nie mogą się doczekać, aż wydrukują swoje pierwsze projekty. Aby do tego doszło, nauczyciele muszą odpowiedzieć sobie na szereg pytań - od czego zacząć? Co trzeba wiedzieć o technikaliach? Jak wykorzystać ją w pracy z uczniami? Jakimi metodami pracować?

Webinar Drukarka 3D w szkole - jak to ugryźć? to pigułka wiedzy o technicznych, metodycznych i wychowawczych aspektach tej technologii w szkole. Sebastian Pontus, metodyk i pasjonat wykorzystania robotyki, programowania i druku 3D w edukacji, opowiada o najważniejszych kwestiach dotyczących obsługi i wykorzystania tego fascynującego urządzenia do pracy z uczniami.

Polecamy obejrzenie webinaru wszystkim, którzy są na początku drogi i zaznajamiają się z drukarką 3D. Prowadzący - Sebastian Pontus - dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z korzystania z drukarki 3D na zajęciach szkolnych, daje szereg wskazówek i listę dobrych praktyk odnośnie jej bezpiecznego i pomysłowego użytkowania.

Krok po kroku omawia budowę drukarki, najpopularniejsze programy do modelowania i przygotowania projektów, przez pomysły na to, co drukować i jaki może być z tego pożytek dla uczniów i nauczyciela. Uświadamia, że drukarka 3D to nie tylko cudowna "zabawka" wywołująca ogrom radości i efekt WOW na zajęciach. Zachęca, by stała się narzędziem do pracy metodą projektową, do ćwiczeń, testowania, uczenia się przez odkrywanie i eksperymentowanie w duchu STEAM i STREAM (bo przecież drukarka jest programowalnym Robotem...).

Sebastian Pontus poleca, by szukać informacji o tym, jak rozpocząć przygodę z drukiem 3D na portalach dystrybutorów drukarek, na stronie FB Druk 3D w Edukacji oraz na
na stronie https://classroom.weareprintlab.com/ (bezpłatny dostęp siedmiodniowy).

Portale, z których można czerpać pomysły i inspiracje do tworzenia modeli, a także pobrać już przygotowane modele to:

Zachęcamy także do korzystania ze scenariuszy w nowej ścieżce dla #SuperKoderów "3Wymiary matematyki", napisanej przez Sebastiana Pontusa i Joannę Świercz, dzięki której można połączyć zajęcia z matematyki (stereometrii) z drukiem 3D. W ramach tych scenariuszy przedstawiony jest cały kurs pracy z programem Tinkercad, obsługa Slicera (FlashPrint i Cura), a także kurs obsługi drukarki 3D (poziomowanie stołu, rodzaje filamentów, omówienie takich zagadnień jak rafty, podpory, wysokość warstwy, brim etc.). Link do ścieżki - https://superkoderzy.pl/scenariusze/3wymiary-matematyki/.

Już w kwietniu ruszy nowa edycja programu #SuperKoderzy, podczas której można wybrać właśnie tę ścieżkę, otrzymać grant na zakup drukarki 3D i realizować z uczniami zajęcia od nowego roku szkolnego.

Zapraszamy do obejrzenia - link do webinaru na kanale YouTube Fundacji Orange:

***

#SuperKoderzy to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. Adresowany jest do szkół podstawowych oraz uczniów w wieku 9-14 lat. W czasie trwania programu dzieci uczą się programowania, podstaw robotyki i poznają świat nowych technologii nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach przyrody, historii, języka polskiego, muzyki, matematyki czy języków obcych. Więcej informacji: www.superkoderzy.pl.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie