Twórcze odkrywanie nowych edukacyjnych lądów ze Sketchfab

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wypowiedziana w dawnych czasach przez Konfucjusza prawda: „Powiedz mi a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić a zrozumiem” nabiera w czasach postępu technologicznego szczególnego znaczenia. Nasi uczniowie „obyci”, jak mogłoby się wydawać z nowymi technologiami, potrzebują przewodników, aby z nich mądrze korzystać.

Na wielu konferencjach, sympozjach oraz w kuluarach rozmów w pokojach nauczycielskich szuka się sposobów na pobudzanie ich twórczej aktywności. Edukacja jest bowiem płomieniem, który jeśli będzie odpowiednio przez nas wzniecony i podtrzymywany wówczas wyjdzie ona poza mury szkolne.

Nie mogąc dotrzeć fizycznie do najodleglejszych miejsc na Ziemi dzięki nowinkom technicznym możemy pokazać im, że nauka i zdobywanie wiedzy może być fascynujące. Potrzebujemy oczywiście do tego narzędzi. Dlatego też w dzisiejszym wpisie chciałbym Wam zaproponować genialne moim zdaniem narzędzie, jakim jest Sketchfab. Po założeniu konta pod linkiem: https://sketchfab.com/ otworzycie przed Waszymi uczniami świat modeli 3 D a także dzięki okularom google przeniesiecie się razem z nimi do świata VR. Modele na portalu są podzielone tematycznie. Kilka z nich przedstawię Wam poniżej

Czy poznajecie planetę na zdjęciu poniżej?

Hmm… to Mars, ale pewnie zarówno mi jak i Wam kojarzy się z czerwonym kolorem. Oczywiście na zdjęciu dzięki symulatorowi dostępnemu na portalu Sketchfab zmieniłem mu nieco wygląd.

Spójrzcie teraz na tego motyla

Tak wygląda w ultrafiolecie. Ta opcja też jest jak dla mnie genialna.

Co to za budowla? Może już wiecie?

Może podpowiem… To Kapitol. Warto pokazać go uczniom, aby poznali piękno architektury i odnaleźli w niej ślady historii

Na opisanej przeze mnie stronie znajdziecie także wiele innych potrzebnych do zrealizowania w kreatywny sposób podstawy programowej modeli, jak chociażby: makiety z ukształtowaniem powierzchni, organy ciała człowieka, szkielety, roślinność, zabytki, budowle, posągi i inne „różności”, które pozostawiam Wam do okrycia…

 

Notka o autorze: Bartosz Chyś - nauczyciel informatyki, edukacji wczesnoszkolnej oligofrenopedagog, terapeuta, członek grupy Superbelfrzy RP. Pasjonat nowych technologii, metod aktywizujących oraz technik pamięciowych w edukacji. Ciągły poszukiwacz nowinek, które sprawią, że kolejna lekcja będzie jeszcze ciekawsza i odkrywcza. Autor bloga edukacyjnego Digitalni i kreatywni, pomysłodawca grupy facebookowej Digitalni i kreatywni-TIK-owi nauczyciele oraz Centrum Szkoleń Edukacyjnych Digitalni. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów RP. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie