Twórcze odkrywanie nowych edukacyjnych lądów ze Sketchfab

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wypowiedziana w dawnych czasach przez Konfucjusza prawda: „Powiedz mi a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić a zrozumiem” nabiera w czasach postępu technologicznego szczególnego znaczenia. Nasi uczniowie „obyci”, jak mogłoby się wydawać z nowymi technologiami, potrzebują przewodników, aby z nich mądrze korzystać.

Na wielu konferencjach, sympozjach oraz w kuluarach rozmów w pokojach nauczycielskich szuka się sposobów na pobudzanie ich twórczej aktywności. Edukacja jest bowiem płomieniem, który jeśli będzie odpowiednio przez nas wzniecony i podtrzymywany wówczas wyjdzie ona poza mury szkolne.

Nie mogąc dotrzeć fizycznie do najodleglejszych miejsc na Ziemi dzięki nowinkom technicznym możemy pokazać im, że nauka i zdobywanie wiedzy może być fascynujące. Potrzebujemy oczywiście do tego narzędzi. Dlatego też w dzisiejszym wpisie chciałbym Wam zaproponować genialne moim zdaniem narzędzie, jakim jest Sketchfab. Po założeniu konta pod linkiem: https://sketchfab.com/ otworzycie przed Waszymi uczniami świat modeli 3 D a także dzięki okularom google przeniesiecie się razem z nimi do świata VR. Modele na portalu są podzielone tematycznie. Kilka z nich przedstawię Wam poniżej

Czy poznajecie planetę na zdjęciu poniżej?

Hmm… to Mars, ale pewnie zarówno mi jak i Wam kojarzy się z czerwonym kolorem. Oczywiście na zdjęciu dzięki symulatorowi dostępnemu na portalu Sketchfab zmieniłem mu nieco wygląd.

Spójrzcie teraz na tego motyla

Tak wygląda w ultrafiolecie. Ta opcja też jest jak dla mnie genialna.

Co to za budowla? Może już wiecie?

Może podpowiem… To Kapitol. Warto pokazać go uczniom, aby poznali piękno architektury i odnaleźli w niej ślady historii

Na opisanej przeze mnie stronie znajdziecie także wiele innych potrzebnych do zrealizowania w kreatywny sposób podstawy programowej modeli, jak chociażby: makiety z ukształtowaniem powierzchni, organy ciała człowieka, szkielety, roślinność, zabytki, budowle, posągi i inne „różności”, które pozostawiam Wam do okrycia…

 

Notka o autorze: Bartosz Chyś - nauczyciel informatyki, edukacji wczesnoszkolnej oligofrenopedagog, terapeuta, członek grupy Superbelfrzy RP. Pasjonat nowych technologii, metod aktywizujących oraz technik pamięciowych w edukacji. Ciągły poszukiwacz nowinek, które sprawią, że kolejna lekcja będzie jeszcze ciekawsza i odkrywcza. Autor bloga edukacyjnego Digitalni i kreatywni, pomysłodawca grupy facebookowej Digitalni i kreatywni-TIK-owi nauczyciele oraz Centrum Szkoleń Edukacyjnych Digitalni. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów RP. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie