Pi-Stacja: podręcznik matematyki w Polsce na YouTube

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pi-stacja Matematyka to kanał YouTube, który oddaje w ręce użytkowników darmowy wideo-podręcznik z matematyki, który można po prostu oglądać. Film po filmie, playlista po playliście - każdy może uczyć się za darmo, oglądając przystępne wideolekcje, zgodne z podstawą programową i przygotowane we współpracy z doświadczonymi metodykami. Już teraz na kanale dostępne są lekcje, pokrywające materiał z czwartej klasy szkoły podstawowej, a celem jest zrealizowanie programu do szkoły średniej włącznie.

Zamierzeniem Pi-stacji jest wyrównywanie szans uczniów poprzez zapewnienie dostępu do dobrej jakości cyfrowych materiałów edukacyjnych, z których można się uczyć w dowolnym miejscu i czasie. Za pomocą lekcji w internecie uczniowie mogą nie tylko nadrobić zaległości w nauce, ale też powtórzyć przerabiany w szkole materiał czy poszerzyć posiadaną już wiedzę. Forma krótkich wideolekcji dostępnych na YouTube jest również pomocnym narzędziem dla uczniów, mających problemy ze skupieniem uwagi na lekcjach w szkole.

Wszystkie wideolekcje można oglądać za darmo na YouTube oraz na stronie www.pistacja.tv. Istnieje również możliwość pobrania filmów na dysk. Obecnie na kanale można znaleźć ponad sto filmów z matematyki, w tym komplet wideolekcji matematycznych do czwartej klasy szkoły podstawowej. Tylko dla samej matematyki zostanie przygotowanych ponad 800 materiałów lekcyjnych. Każda lekcja jest współtworzona i konsultowana z nauczycielami, którzy są czynnymi pedagogami z wieloletnim doświadczeniem.

W tym roku rozpocznie się praca nad lekcjami z kolejnych dwóch przedmiotów, jednym z nich będzie fizyka. W planach jest stworzenie około 10 tysięcy lekcji dla 16 przedmiotów.

Pi-stacja jest jednym z trzech projektów realizowanych obecnie przez Fundację Katalyst Education. Kolejne to Mapa Karier – innowacyjna aplikacja internetowa łącząca doradztwo zawodowe z motywowaniem do nauki i CNX/OPENSTAX – repozytorium podręczników akademickich.

Wcześniej, przez ponad rok Fundacja badała cyfrowe narzędzia edukacyjne na świecie. „W internecie można znaleźć wiele wysokiej jakości, darmowych narzędzi do pomocy w nauce, ale nie są dostosowane do polskiej podstawy programowej. Dlatego w Polsce wciąż brakuje dobrych, cyfrowych narzędzi edukacyjnych. Uznaliśmy, że największy potencjał do poprawy obecnej sytuacji mają właśnie wideolekcje z matematyki” - mówi Anna Jastrzębska-Jeremicz, Kierownik Projektu.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Fundacji: http://katalysteducation.org/pl/home/. Fundacja Katalyst Education jest częścią White Star Foundation Group. Wszystkie projekty Fundacji są w pełni finansowane ze źródeł własnych.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie