Google Classroom – mały poradnik nauczyciela

fot. Łukasz Rumiński

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przygotowałem poradnik z myślą o nauczycielach, którzy szukają pomocy na temat aplikacji Google Classroom. Zawarłem w nim informacje co należy zrobić aby wdrożyć pakiet G Suite – jest to niezbędna czynność, aby uzyskać dostęp do Google Classroom, jak pracować z aplikacją. Podałem także kilka wskazówek, na które warto zwrócić uwagę.

Dlaczego warto wdrożyć te narzędzia w szkołach? G Suite (dawniej Google Apps dla Szkół) to zintegrowane narzędzia od Google: poczta, dokumenty, arkusze, formularze, prezentacje, kalendarze, witryny, nielimitowany dysk, oraz aplikacja Classroom, której poświęcony jest ten przewodnik. Classroom łączy wszystkie wymienione powyżej narzędzia i pozwala całkowicie odmienić sposób współpracy między uczniami, a nauczycielami. Najprościej mówiąc pozwala odejść od kserówek i przenieść nasze szkolne działania online. Zmienia też sposób myślenia – działamy z uczniami w cyfrowym świecie jako sieć społecznościowa, na bieżąco komentujemy, dzielimy się informacjami, linkami, udostępniamy materiały. Jest to świetne narzędzie ułatwiające pracę nam i uczniom – uczniowie nie muszą czekać na polecenia i jeszcze przed wejściem do klasy mogą w aplikacji zobaczyć instrukcje i zadania, które będzie trzeba wykonać. W sumie to duża oszczędność czasu i energii dla wszystkich!

W poradniku zebrałem moje własne doświadczenia, zdobyte podczas kliku lat pracy. Dodam, że na co dzień nie jestem informatykiem, a pracuję jako nauczyciel języka angielskiego, uczyłem się tej aplikacji sam i w taki sam sposób chciałem ją Wam przedstawić – prostymi słowami.

Pamiętajcie, że Classroom ulega co jakiś czas aktualizacjom dlatego poradnik będę starał się też w miarę aktualizować.

Poradnik dla nauczycieli można pobrać tutaj. Zobacz także moje wystąpienie podczas INSPIR@CJI 2015 poświęcone Google Classroom - Klasa od Google.

 

Notka o autorze: Łukasz Rumiński jest nauczycielem języka angielskiego w Zespole Szkół w Jamielniku w woj. warmińsko-mazurskim (obecnie na urlopie). Niniejszy wpis ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA.

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie