Nie chcemy wracać do szkoły

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

e-learningPrzeważająca większość młodych Amerykanów, gdyby mieli ponownie rozpoczynać naukę, skorzystałaby raczej z różnych form kształcenia online. Wyniki badań portalu eLearners.com wskazują, że e-learning cieszy się w Stanach Zjednoczonych coraz większą popularnością i zaufaniem. Jest to zarazem trend globalny, o czym świadczy rozwój e-learningu w innych krajach.

 

Popularność e-learningu nie jest jedynie trendem amerykańskim – jest to zauważalne także w Europie i innych częściach świata, a dowodem tego jest ciągle rosnąca liczba studentów kursów edukacji formalnej i nieformalnej za pośrednictwem Internetu. W Polsce na przykład wielką popularnością cieszą się kursy e-learning edukacji ekonomicznej zamieszczone w www.NBPortal.pl. W 2007 r. skorzystało z nich już około 75 tys. osób.

Kiedy eLearners.com zapytał dorosłych Amerykanów co by wybrali – powrót do szkoły, czy edukację online, zdecydowana większość wybrała to drugie. 60% respondentów wolało edukację w miejscu i czasie dla nich odpowiednich niż przymus edukacji szkolnej. Dla osób w wieku 18-24 lat odsetek ten był jeszcze wyższy i wyniósł 80%. W Stanach Zjednoczonych zwolenników e-learningu przybywa z każdym rokiem. Według The Sloan Consortium od 2003 liczba uczestników (płatnych) kursów e-learning wzrosła z 2,3 miliona do 3,2 miliona osób w 2007 r.

Rozwój nowych technologii i form komunikacji przyczynia się do rozwoju e-learningu, ponieważ tworzone są coraz atrakcyjniejsze i bardziej funkcjonalne narzędzia edukacyjne. Poprawa jakości kształcenia na odległość przyczynia się do wzrostu zaufania użytkowników do różnych form kształcenia na odległość. Eduventures, firma badająca trendy w edukacji, szacuje, że w 2010 r. co dziesiąty student amerykański będzie studiował online.

„Nie ma wątpliwości, że nadszedł czas edukacji online. Z każdym rokiem ta forma dokształcania i doszkalania jest lepiej akceptowana i częściej poszukiwana przez osoby chcące się rozwijać” – mówi Andrew Gansler, szef eLearners.com. „Dane uzyskane z badań oraz fakt, że obecnie ponad 1,6 miliona studentów zapisało się na kursy edukacyjne w całości prowadzone zdalnie, potwierdza, że e-learning jest dziś jedną z najpopularniejszych form edukacji.”

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie