Szkoły online sprzyjają reformom systemu edukacji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

e-learningW raporcie „Laboratoria reform: wirtualne szkoły wyższe i innowacje w publicznej edukacji” The Education Sector, edukacyjny think tank z Waszyngtonu, porównał wpływ wirtualnych szkół na zmiany w amerykańskim systemie edukacji do roli, jaką iTunes firmy Apple odegrał na rynku muzycznym, dokonując przełomu w sposobie wyszukiwania i słuchania muzyki.

 

Sektor szkół online rozwija się w Stanach Zjednoczonych bardzo szybko – w roku szkolnym 2005/2006 korzystało z nich już 700 tysięcy studentów. W ocenie amerykańskich badaczy szkoły te nie są po prostu kolejną inicjatywą wyrównującą szanse w dostępie do edukacji, lecz przyczyniają się do reform, których tak długo unikały szkoły publiczne.

Internet dał edukatorom możliwość wprowadzenia zmian w sposobie nauczania. Szkoły wirtualne zapewniają studentom możliwość personalizacji procesu edukacji i rozszerzają czas nauki poza tradycyjny czas nauki szkolnej. Kreują również nowe metody i praktykę uczenia się, w której jest możliwość obserwacji, ewaluacji i pełnej współpracy z osobami prowadzącymi zajęcia. Wprowadzają również nowe sposoby finansowania edukacji.

W rezultacie pozytywnych doświadczeń w edukacji online coś, co było do tej pory traktowane jako forma uzupełniająca w procesie edukacji, jest dowodem na to, że innowacje w systemie edukacji są możliwe i powinny być jak najszerzej wdrażane w szkolnictwie publicznym – oto konkluzja raportu The Education Sector.

Więcej na temat szkół wirtualnych w amerykańskim serwisie edukacyjnym eSchoolNews.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie