Nie chcemy wracać do szkoły

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

e-learningPrzeważająca większość młodych Amerykanów, gdyby mieli ponownie rozpoczynać naukę, skorzystałaby raczej z różnych form kształcenia online. Wyniki badań portalu eLearners.com wskazują, że e-learning cieszy się w Stanach Zjednoczonych coraz większą popularnością i zaufaniem. Jest to zarazem trend globalny, o czym świadczy rozwój e-learningu w innych krajach.

 

Popularność e-learningu nie jest jedynie trendem amerykańskim – jest to zauważalne także w Europie i innych częściach świata, a dowodem tego jest ciągle rosnąca liczba studentów kursów edukacji formalnej i nieformalnej za pośrednictwem Internetu. W Polsce na przykład wielką popularnością cieszą się kursy e-learning edukacji ekonomicznej zamieszczone w www.NBPortal.pl. W 2007 r. skorzystało z nich już około 75 tys. osób.

Kiedy eLearners.com zapytał dorosłych Amerykanów co by wybrali – powrót do szkoły, czy edukację online, zdecydowana większość wybrała to drugie. 60% respondentów wolało edukację w miejscu i czasie dla nich odpowiednich niż przymus edukacji szkolnej. Dla osób w wieku 18-24 lat odsetek ten był jeszcze wyższy i wyniósł 80%. W Stanach Zjednoczonych zwolenników e-learningu przybywa z każdym rokiem. Według The Sloan Consortium od 2003 liczba uczestników (płatnych) kursów e-learning wzrosła z 2,3 miliona do 3,2 miliona osób w 2007 r.

Rozwój nowych technologii i form komunikacji przyczynia się do rozwoju e-learningu, ponieważ tworzone są coraz atrakcyjniejsze i bardziej funkcjonalne narzędzia edukacyjne. Poprawa jakości kształcenia na odległość przyczynia się do wzrostu zaufania użytkowników do różnych form kształcenia na odległość. Eduventures, firma badająca trendy w edukacji, szacuje, że w 2010 r. co dziesiąty student amerykański będzie studiował online.

„Nie ma wątpliwości, że nadszedł czas edukacji online. Z każdym rokiem ta forma dokształcania i doszkalania jest lepiej akceptowana i częściej poszukiwana przez osoby chcące się rozwijać” – mówi Andrew Gansler, szef eLearners.com. „Dane uzyskane z badań oraz fakt, że obecnie ponad 1,6 miliona studentów zapisało się na kursy edukacyjne w całości prowadzone zdalnie, potwierdza, że e-learning jest dziś jedną z najpopularniejszych form edukacji.”

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie