Sidebar

28
Śr, Maj

Edukacja hybrydowa, czyli blended learning (1)

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jakiej szkoły, jakiego uczenia się potrzebują dzisiejsi uczniowie, albo szerzej – osoby uczące się? Nad tym pytaniem głowi się wielu badaczy. Tymczasem, gdy oni się zastanawiają nad problemem, pojawił się już kilka lat temu bardzo silny nurt w edukacji – blended learning, zazwyczaj tłumaczone na polski jako edukacja / uczenie mieszane, hybrydowe albo zróżnicowane. Czym jest? O tym już za chwilę.fot. © Edunews.pl

Korzystając z wakacyjnego, wolnego czasu zachęcamy nauczycieli i edukatorów do obejrzenia serii filmów przygotowanych przez Fundusz Szkół Doliny Krzemowej i Instytut Claytona Christensena, który dostępny jest z polskimi napisami dzięki współpracy z Khan Academy. Można w tym materiale znaleźć wiele inspiracji, które później można będzie wykorzystać z pożytkiem dla swojej i uczniów edukacji.

Dlaczego akurat dziś ta forma uczenia się tak się rozwinęła? Zobaczmy pierwszy film, wprowadzający do tematu, który opowiada o rosnącym znaczeniu technologii edukacyjnej i pożytkach z niej płynących (napisy polskie): 

Czym jest blended learning? Czy zastąpi nauczyciela? Na pewno nie, gdyż ta metoda wspiera nauczyciela w prowadzeniu ciekawszych i bardziej angażujących uczniów lekcji. Ale jedno jest pewne – celem tej edukacji nie jest „niańczenie“ uczniów. Zobaczmy film, z którego dowiemy się, na czym polega uczenie hybrydowe (napisy polskie):

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Zobacz pozostałe części cyklu Edunews.pl o edukacji mieszanej:

Komentarze (3)
This comment was minimized by the moderator on the site
Litości! Przynajmniej tutaj, na portalu edukacyjnym dajmy sobie spokój z manierą używania dziwacznej angielszczyzny do określania terminów związanych z nowoczesnymi technologiami nauczania. Nie blended learning - tylko nauczanie mieszane - czyli...
Litości! Przynajmniej tutaj, na portalu edukacyjnym dajmy sobie spokój z manierą używania dziwacznej angielszczyzny do określania terminów związanych z nowoczesnymi technologiami nauczania. Nie blended learning - tylko nauczanie mieszane - czyli nauczanie tradycyjen łaczone z e-nauczaniem (hybrydowe też brzmi dziwacznie). Również nie e-learning tylko e-nauczanie. Pamiętajmy, że jednym z celów wychowawczych szkoły jest wpajanie młodzieży szacunku dla języka polskiego.
More
Adam
This comment was minimized by the moderator on the site
To jest wszystko fantastyczne - bez względu na przyjętą nazwę. Tu jest wszystko razem: Konfucjusz, Sokrates i myślenie krytyczne, to też Ken Robinson i jego rewolucja. Pytanie zasadnicze: co zrobić, by ktoś w Polsce o tym usłyszał? Widziałam...
To jest wszystko fantastyczne - bez względu na przyjętą nazwę. Tu jest wszystko razem: Konfucjusz, Sokrates i myślenie krytyczne, to też Ken Robinson i jego rewolucja. Pytanie zasadnicze: co zrobić, by ktoś w Polsce o tym usłyszał? Widziałam takie szkoły w Anglii i miałam szczęście obserwować szczęśliwych i jednocześnie zaangażowanych uczniów. A pytanie zasadnicze brzmi: kiedy obudzi się MEN i odkryje to, co juz odkryte: nie egzaminami kształtuje się wykształconych, a jednocześnie szczęśliwych i skutecznych ludzi, bo tacy powinni wychodzić ze szkół. A nie balansować na granicy załamania nerwowego z żelazną regularnością co trzy lata, wraz z przerażonymi rodzicami i innymi fragmentami rodziny. Dlaczego Polska edukacja idzie w dokładnie odwrotnym kierunku niz to się rozwija w innych krajach? Czy ockniemy się na etapie testów dla 3latków?!
More
Anna Weiss
This comment was minimized by the moderator on the site
Jeśli mamy się już tak pilnować: to nie technologie, a metody nauczania:) A nauczanie mieszane to coś zdecydowanie więcej niż tylko dorzucenie e-nauczania do nauczania tradycyjnego. Polecam WSZYSTKIE filmy ze stron Khan Academy, zwłaszcza te...
Jeśli mamy się już tak pilnować: to nie technologie, a metody nauczania:) A nauczanie mieszane to coś zdecydowanie więcej niż tylko dorzucenie e-nauczania do nauczania tradycyjnego. Polecam WSZYSTKIE filmy ze stron Khan Academy, zwłaszcza te prezentujące konkretne szkoły i ich rozwiązania. Niesamowite.
More
Anna Weiss
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...
Michał napisał/a komentarz do Edukacja w dialogu z AI
Doceniam refleksyjne podeście do AI w edukacji :)
Ahh... skandynawia to w ogóle ma swój klimat
Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie