Projekt, teatr i wojna

fot. Barbara Ostrowska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Praca projektowa należy do moich ulubionych form pracy z młodzieżą. Pozwala ona na samodzielność w odkrywaniu wiedzy, pobudza kreatywność i daje szansę pokazania swoich mocnych stron.

Dlatego też nieustannie staram się angażować młodzież mojej szkoły w projekty Erasmus+ (wcześniej Comenius). Właśnie realizujemy jeden z nich skupiony na I wojnie światowej i jej konsekwencjach: „Transforming Europe – World War I and its consequences 1918-2018”. Nie jest to temat prosty i tym bardziej warty rozważenia.

W ramach ostatniej wizyty partnerskiej w ramach projektu Erasmus+ w Ikast w Danii uczniowie pracowali nad teatralną interpretacją pięciu wierszy poetów z okresu I wojny światowej: The Soldier Rooperta Brooke’a, Dulce et decorum est. Wilfreda Owena, An Irish Airman foresees his death W.B. Yeatsa, Glory of women oraz Dreamers Siegfrieda Sassoona.

Wcześniej, jeszcze w szkołach partnerskich, wiersze te opracowywali na platformie eTwinning i podczas lekcji języka angielskiego. Początkowo mieli wybrać jedną linijkę tekstu, która szczególnie do nich przemawia, a następnie pomyśleć jak kreatywnie przedstawić ideę, która zawarta jest w tej linijce.

Reżyserzy przedstawienia – troje nauczycieli: dwoje anglistów oraz nauczycielka teatru – służyli jako doradcy i wprowadzali dodatkowe ograniczenia do przedstawienia: najpierw ograniczenie czasowe, potem gatunek (każda grupa miała przygotować impresję w innym gatunku: komedia, tragedia, bajka, etc.), następnie ilość rekwizytów czy niemożność wykorzystania gotowych dźwięków.

Po 4 dniach wytężonej pracy, warsztatów aktorskich i dramatycznych powstało 30 minutowe przedstawienie pokazujące wojnę w wielu perspektywach – nie tylko w kontekście I wojny światowej.

Zapraszam do oglądania:

 

Notka o autorce: Dr Barbara Ostrowska – psycholog, trener, nauczyciel Międzynarodowych Szkół Paderewski w Lublinie, członek grupy Superbelfrzy RP. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i koordynuje projekty europejskie w swojej szkole. Niniejszy post ukazał się w blogu Superbelfrów, licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie