Historia naturalna - podróż w czasie z Google

fot. Google

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dzięki współpracy Google i 59 największych instytucji historii naturalnej z całego świata internauci mogą teraz stanąć oko w oko z gigantycznymi mieszkańcami parku jurajskiego i zobaczyć spektakularne kolekcje dostępne w jednym miejscu. Jak na razie narracja jest po angielsku, ale nie powinno to nas odstraszać - w końcu większość "mieszkańców" doskonale zwizualizowano, a niektórych nawet "ożywiono" na ekranie komputera.

Uruchomiony właśnie interaktywny projekt Natural History wykorzystuje najnowsze technologie, aby nadać nowe, wirtualne życie prehistorycznym zwierzętom i opowiedzieć fascynującą historię ewolucji naszej planety na przestrzeni miliardów lat. Efektem współpracy Google z instytucjami przyrodniczymi z 15 krajów jest ponad sto interaktywnych opowieści złożonych z ponad 300 000 zdjęć, filmów i innych dokumentów.

Dzięki wideo 360 stopni użytkownicy będą mogli stanąć oko w oko z dinozaurami i zobaczyć, jak żyły te zagadkowe zwierzęta. Panoramiczne zdjęcia Street View pozwalają swobodnie spacerować po ponad 50 muzeach i centrach natury z Brazylii, Japonii, Włoch, Australii czy Stanów Zjednoczonych. Wystarczy kilka kliknięć, by zobaczyć m.in. znane i lubiane miejsca Muzeum Historii Naturalnej w Berlinie i w Londynie czy Amerykańskie Muzeum Historii Naturalnej. Odwiedzający wirtualne kolekcje będą mogli śledzić ponad sto fascynujących opowieści związanych z dinozaurami, ale także poznać wiele gatunków roślin, zwierząt i owadów.

Miłośnicy dinozaurów będą mieli okazję zobaczyć również 30 niemal kompletnych szkieletów Iguanodonów z Królewskiego Muzeum Nauk Przyrodniczych Belgii, do którego ściągają turyści
z całego świata. Wśród wielu zbiorów można trafić także na zdjęcia rzadkich zwierząt i podziwiać je w najmniejszych detalach, np. niesamowity kołnierz jaszczurki agamowatej (widoczny na początku artykułu), ostre kolce jeżozwierza afrykańskiego czy osadzone na długich szypułkach oczy muchówek.

Zdjęcia w gigapikselowej rozdzielczości umożliwiają dodatkowo obejrzenie skamieniałości ― niemal jak pod lupą. Internauci mogą również zobaczyć wiele ciekawych wywiadów z archeologami oraz poznać ich pracę od kuchni ― w sekcji wideo czeka na nich ponad 240 filmów.

Technologiczne innowacje pomagają pokazać magię legendarnych muzeów i dają każdemu szansę na ponowne poznanie historii i ewolucji naszej planety oraz środowiska w całym jego bogactwie. Uruchomiony dziś projekt jest dostępny za darmo w sieci, ale również mobilnie za pośrednictwem nowej aplikacji Google Arts&Culture na urządzenia z systemami iOS i Android. Wszystkie materiały 360 stopni można oglądać na YouTube.

 

(Źródło: Google)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie