Przestrzenie uczenia się w warszawskich szkołach i przedszkolach

fot. Graphicstock.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy szkoła może być miejscem, w którym chcemy się uczyć? A może tylko niektóre miejsca w szkole zachęcają do nauki? Biuro Edukacji M. St. Warszawy zaprasza do udziału w konkursie, którego celem jest wskazanie najlepszych przestrzeni edukacyjnych z punktu widzenia architektury, estetyki i funkcjonalności ułatwiającej proces uczenia się i sprzyjającej rozwojowi społeczności szkolnych, przedszkolnych i lokalnych.

Nie w każdych warunkach można uczyć się równie dobrze – na jakość środowiska uczenia się wpływają różne czynniki. Władze edukacyjne Warszawy postanowiły ogłosić nowatorski konkurs na najlepsze szkolne i przedszkolne przestrzenie uczenia się w Warszawie. Celem tej inicjatywy jest nie tylko pokazać, że szkoła jako środowisko uczenia się podlega przemianom, czego dowodem są coraz to ciekawsze projekty budynków, ale także wzbudzić dyskusję na temat tego, jak powinniśmy tworzyć, zmieniać/modernizować i rozwijać placówki oświatowe od strony architektonicznej, estetycznej i funkcjonalnej.

„Proponując Państwu nowy projekt chcemy zmienić podejście społeczności szkolnej oraz przedstawicieli samorządu do schematycznej organizacji przestrzeni szkolnej. Szkoła nie jest przecież jedynie miejscem nauczania i uczenia się, ale również przestrzenią sprzyjającą nawiązywaniu relacji społecznych z rówieśnikami, nauczycielami, rodzicami i seniorami.” – mówi Mirosław Sielatycki z Biura Edukacji M. St. Warszawy.

O nagrodę wystąpić mogą przedstawiciele społeczności szkolnej/przedszkolnej, w tym: dyrekcja szkoły, rada pedagogiczna, rada rodziców, samorząd uczniowski. Zgłoszenia mogą być indywidualne lub zespołowe.

Do Konkursu mogą być zgłaszane obiekty oddane do użytkowania, zaliczające się do kategorii, w których przyznawane będą nagrody:

  • Przedszkola,
  • Szkoły podstawowe,
  • Szkoły ponadpodstawowe.

Pod uwagę brane będą obiekty zgłoszone do 31 marca 2016 r.

Regulamin konkursu, formularz zgłoszeniowy i inne informacje dostępne są na stronie: http://edukacja.warszawa.pl/projekty-i-inicjatywy/i-edycja-konkursu-najlepsze-szkolne-i-przedszkolne-przestrzenie-uczenia-sie-w.

 

(Źródło: Biuro Edukacji M. St. Warszawy)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie