Grają i inwestują

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (SIGG) jest jednym z ciekawszych narzędzi edukacji finansowej w Polsce. Właśnie zakończyła się część podstawowa jej 13. edycji. Wkrótce najlepsi szkolni inwestorzy wyłonieni spośród prawie 6800 zespołów reprezentujących ponad 800 szkół, odbiorą wkrótce dyplomy i wyróżnienia na parkiecie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.© Edunews.pl

SIGG jest projektem edukacyjnym skierowanym do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych, zainicjowanym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, która wspiera Fundację im. Lesława Pagi w jego organizacji. Poprzez grę i dobrą zabawę ma przybliżyć młodzieży (i nauczycielom) umiejętność poruszania się po rynku finansowym. Uczestnicy gry mogą wziąć także udział w kursie e-learning (sigg.edu.pl), w którym uczą się jak inwestować na giełdzie, poznają tajniki praw rządzących rynkiem, zdobywają wiedzę na temat notowań i składania zleceń giełdowych. Zdobyte w ten sposób umiejętności można zweryfikować dokonując transakcji giełdowych na platformie SIGG.

Grę uczniom polecają nauczyciele i uczestnicy poprzednich edycji - ze względu na możliwość poznania w praktyce zasad inwestowania, zdobycia umiejętności analizowania i opracowywania strategii działania, podejmowania decyzji oraz pracy w grupie jest to cenne doświadczenie dla młodych ludzi, które przygotowuje ich do rynku pracy i samodzielności życiowej.

Jak to działa? Każdy zespół ma do dyspozycji wirtualne 100 tys. złotych. Od października 2014 do stycznia 2015 r. uczniowie inwestowali je w akcje spółek notowanych na warszawskiej giełdzie, zmagając się z bardzo trudną sytuacją na rynku giełdowym. Przypomnijmy, że w czasie trwania 13. edycji SIGG, główny indeks giełdy WIG20 stracił ponad 6% wartości. Nie przeszkodziło to najlepszym zespołom o ponad 50% zwiększyć wartość swojego portfela inwestycyjnego, potwierdzając, że najmłodsze pokolenie Polaków coraz częściej aktywnie korzysta z projektów edukacyjnych, propagujących wiedzę ekonomiczną.

W tym roku szkolnym do gry przystąpiła rekordowa liczba zespołów – łącznie aż 22 420 uczestników! Zwycięzcami zostali:

  • I miejsce: Vision z I Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicz w Łańcucie (wartość portfela 150 822,09)
  • II miejsce: Topolówka 23 z III Liceum Ogólnokształcącego im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku (wartość portfela: 141 080,50)
  • III miejsce: muminki z Technikum nr 2 w Rzeszowie (wartość portfela: 130 686,16)

W marcu 2015 r. odbędzie się dalszy ciąg gry - dogrywka na kontraktach terminowych.

Więcej informacji: www.paga.org.pl. Kontakt: Aleksandra Gęsiarz, tel. (22) 537 73 36.

Organizatorzy: Fundacja im. Lesława A. Pagi, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie. Kurs SIGG.EDU.PL realizowany jest przez Fundację Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych. Patron Honorowy: Akcjonariat Obywatelski. Projekt dofinansowany przez: Narodowy Bank Polski, Fundację PZU, Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych.

Edunews.pl jest jednym z patronów medialnych przedsięwzięcia.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie