Odkryj warszawskie skarby

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Fundacja Think! zaprasza warszawskie szkoły ponadpodstawowe do udziału w projekcie edukacyjnym “Warszawskie skarby”, który łączy zdobywanie przez uczniów wiedzy o Warszawie ze zwiększaniem ich kompetencji cyfrowych. Projekt współfinansuje m. st. Warszawa.fot. CC-BY Futuredu - Edunews.pl, Flickr.com

Chcemy w projekcie zaprosić nauczycieli, by przeprowadzili z uczniami webquest na temat “Warszawskich skarbów” zachęcający ich do poszukiwania informacji o stolicy - jej zabytkach, kulturze, twórcach z nią związanych. Efektem webquestu będą uczniowskie filmy, które następnie wezmą udział w konkursie na najciekawszy obraz ukazujący dzieje i współczesność stolicy. Po ocenie jury twórcy najlepszych filmów zostaną nagrodzeni, a dla 4 nauczycieli – opiekunów zakupimy szkolenie e-learning poświęcone wszechstronnemu rozwojowi osobistemu.

Adres webquestu: http://www.miastoskarbow.blogspot.com.

Korzyści z przystąpienia do projektu

Do 10 szkół zgłoszonych do projektu w pierwszej kolejności zostanie wysłany e-poradnik „Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu”, który zawiera zbiór podpowiedzi dotyczących wykorzystania technologii informacyjnych w przekazywaniu wiedzy i umiejętności oraz e-publikację „Metoda Webquest. Poradnik dla nauczyciela”, który uczy mądrego wykorzystywania sieci do nauki i osobistego rozwoju.

Dla 8 szkół, które jako pierwsze wyrażą chęć współpracy, planujemy zrealizować zajęcia warsztatowe dla młodzieży na temat warsztatu filmowca chcącego przedstawiać kulturę i historię miasta.

Projekt zacznie się w czerwcu i kontynuowany będzie po wakacjach do listopada br. Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie e-formularza – do 31.10.2014 r.

Regulamin konkursu oraz szczegółowe informacje o projekcie znajdują się na stronie www.skarbymiasta.pl.

Notka o autorce: Małgorzata Kowalczuk jest członkiem e-redakcji Edunews.pl, koordynatorką programów edukacyjnych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych w warszawskiej Fundacji Think!, autorką tekstów o nowoczesnej edukacji, ekspertem Szkoły z Klasą 2.0, współautorką interaktywnych pakietów edukacyjnych do nauczania m. in. wiedzy o społeczeństwie i podstaw przedsiębiorczości.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie