Konkurs filmowy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Już po raz drugi serwis MillionYou.com i Narodowy Bank Polski zapraszają uczniów polskich szkół ponadgimnazjalnych do udziału w konkursie „Nakręcona Ekonomia“. Jego celem jest propagowanie zasad ekonomii i racjonalnego gospodarowania pieniędzmi w życiu codziennym. Filmy można nadsyłać jeszcze do 27 listopada.photo: sxc.hu

Organizatorzy udostępnili nauczycielom i uczniom specjalnie przygotowane lekcje online, które w ciekawy i przystępny sposób opowiadają o tym, jak nasze życie codziennie przeplata się z ekonomią. Każda lekcja składa się z kilkuminutowej prezentacji multimedialnej oraz materiałów towarzyszących, m.in. filmów, informacji, ćwiczeń interaktywnych.

Mają one służyć jako inspiracja do przygotowania filmów przez uczniów na kilka zaproponowanych tematów (zob. zagadnienia). Szkoły, które zarejestrują się do udziału w akcji, mogą otrzymać pakiet Lekcja Ekonomii na płycie CD. W tym celu należy wypełnić ankietę

Główne zadanie powierzono jednak uczniom szkół ponadgimnazjalnych. Ważne, aby w przystępny i atrakcyjny sposób opowiedzieć filmem o wybranych zagadnieniach w sytuacjach codziennych, bądź przygotować film błyskotliwie reklamowy, atrakcyjny dla widza, podający informacje w skondensowany sposób. Można posłużyć się dowolną formą i przygotować na przykład:

- film reklamowy
- video dokument z lekcji
- prezentację multimedialną (slideshow)
- flashowy komiks
- wywiad
- inscenizację
- animację
- lub inną formę filmową.

W puli nagród dla uczniów i nauczycieli znajduje się aż 52 000 złotych! Termin nadsyłania filmów już niedaleki – bo 27 listopada 2012 r.

Przed przygotowaniem filmu należy zapoznać się z regulaminem konkursu. Zapraszamy do udziału.

(Źródło: MillionYou.com)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie