Ostatnio na popularności zyskuje termin "app smashing". Osoby, które często przeglądają anglojęzyczne strony poświęcone edukacji, śledzą nowości na Twitterze lub współpracują z nauczycielami z USA, prawdopodobnie już niejeden raz zetknęły się z tym określeniem. A co to właściwie jest ten cały app smashing?

Czas wakacyjny był dla mnie momentem sprzątania w mojej skrzynce narzędziowej. Z niektórymi ulubionymi aplikacjami przyszła pora się rozstać. Głównie za sprawą naturalnego, ekonomicznego procesu zamykania lub ograniczania opcji darmowej (niestety żyjemy w takim świecie edukacyjnym, w którym nie mogę liczyć na wsparcie instytucjonalne w tym zakresie), a czasami była to kwestia poszukiwania nowych rozwiązań metodycznych. Gdybym miała wybrać jedno narzędzie, które sprawdzało mi się w ostatnich miesiącach najlepiej i dała mi i moim uczniom różnorodne możliwości działania i tworzenia wybrałabym na pewno aplikację Book Creator, czyli chmurową aplikację pozwalającą na tworzenie e-książek.

Czas wakacji to odpowiedni moment na wspólne, rodzinne zabawy, gry planszowe i zręcznościowe. To też dobry czas na rozwijanie logicznego myślenia, percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, ale także czas na rozwijanie rozmaitych kompetencji przez zabawę.

Bardzo trudno jest czegokolwiek się nauczyć, gdy myślimy, że coś nam zagraża i się boimy. Ocenianie kształtujące stwarza warunki, w których uczniowie mogą się czuć bezpiecznie. Sprzyjające środowisko jest tworzone poprzez budowanie zaufania i szacunku między nauczycielem a uczniami.

Pewien czas temu promowaliśmy wśród nauczycieli – SOK, czyli Sprawnościowy OK. Wiem, że wiele osób zaczęło z powodzeniem go stosować. Mało o tym mówimy, bo pomysł jest bardzo prosty i łatwy w zastosowaniu. Przedstawię go w trzech krokach.

Oczywiste jest, że uczniowie bardziej się angażują w naukę, gdy czują, że to, czego się uczą, jest ważne, interesujące i przydatne. Przeprowadzono wiele badań, z których takie wnioski można wyciągnąć.

Naukę matematyki warto opierać na aktywności i działaniu uczniów, a jednym z narzędzi temu służących mogą być gry i zabawy matematyczne. Takie podejście sprawdza się szczególnie na etapie edukacji wczesnoszkolnej i pozwala tworzyć przestrzeń do wypracowywania osobistych strategii rozwiązywania problemów matematycznych, sprzyja rozwijaniu współpracy i komunikowania się.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie