Hipnologopedia. Jak wykorzystać podświadomość do skutecznej komunikacji?

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Hipnologopedia łączy techniki hipnoterapii z logopedią w celu poprawy terapii komunikacji werbalnej dzieci i dorosłych, wspiera terapię logopedyczną, indywidualne potrzeby i oczekiwania pacjenta. Jak możemy stosować ją w praktyce edukacyjnej?

Hipnoza jest stanem zmienionego stanu świadomości, w którym osoba znajduje się w stanie relaksu i skupienia uwagi. Osoba hipnotyzowana jest świadoma swojego zachowania, ale jednocześnie jest bardziej skłonna do sugestii.

W czasie terapii logopedycznej, świadomie oddziałując na podświadomość wykorzystuje się różne techniki hipnotyczne takie jak indukcja, sugestia, metafory czy wizualizacje, aby wprowadzić pacjenta w stan relaksu i przygotować na zmiany. Hipnoza sama nie działa, działają dobrze zaplanowane procesy w stanie relaksu i podwyższonej sugestywności. Dzięki temu możliwe jest dotarcie do mocno zakorzenionych blokad, które utrudniają rozwój umiejętności językowych.

Podczas terapii logopedycznej z pomocą hipnozy, terapeuta wykorzystuje pozytywne sugestie do ułatwienia procesu uczenia się oraz zmian dotychczasowych ograniczeń i schematów językowych. Dzięki temu możliwe jest zwiększenie poprawy dykcji, eliminacja trudności w wymowie oraz pewność pewności siebie w komunikacji.

Hipnoza nie jest jednak panaceum na wszystkie dolegliwości. Niektóre osoby mają większą podatność hipnotyczną, inne mniejszą, a skuteczność terapii hipnotycznej zależy od wielu czynników, w tym umiejętności hipnoterapeuty czy też rodzaj zaburzenia.

Warto wiedzieć, że hipnologopedia to dziedzina wymagająca kształcenia i doświadczenia w zakresie hipnoterapii oraz logopedii. Nowe perspektywy i możliwości skutecznej komunikacji otwierają nowe perspektywy i możliwości. Zapraszam na moje wystąpienie na INSPIR@CJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2023:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 15-16 kwietnia 2023 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2023 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji był: Microsoft Polska.

Partnerami konferencji byli: Amazon STEM Kindloteka, Fundacja Szkoła z Klasą & Program Asy Internetu), Learnetic, MAC Edukacja oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorce: Anna Grzegory jest logopedką, terapeutką dysleksji, certyfikowaną hipnoterapeutką. Właścicielka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Logofigle w Łodzi. Nauczycielka dyplomowana z wieloletnim doświadczeniem w pracy w szkołach integracyjnych. Należy do grupy nauczycieli współpracujących w grupie Superbelfrzy Mini. 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie