Burza mózgów online

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Burza mózgów to jedna z metod aktywizujących, która może pomóc uczniom w generowaniu kreatywnych pomysłów w celu rozwiązania konkretnego problemu. Burzę mózgów można przeprowadzić na wiele sposobów, wykorzystując kolorowe karteczki, mapy myśli czy specjalne aplikacje.

Od czego zatem zacząć pracę tą metodą?

  • Najpierw należy zdefiniować problem lub pytanie. Pytanie powinno być krótkie i czytelne.
  • Następnie zaprosić uczestników.
  • Ustalić zasady generowania pomysłów oraz ich selekcji.
  • Wybrać odpowiednie narzędzie.
  • Udostępnić link, gdy korzystamy z TIK.

Najważniejszym składnikiem udanej burzy mózgów online jest posiadanie odpowiednich narzędzi, które umożliwiają wszystkim współpracę w czasie rzeczywistym. Jednym z takich rozwiązań jest strona https://www.brainstormer.online/, która sprawdzi się w trybie pracy zdalnej i w trakcie nauki stacjonarnej.

 

Oto krótka instrukcja:

1. Otwórz stronę i wybierz przycisk SETUP BRAINSTORM (Konfiguracja burzy mózgów).

2. Wpisz pytanie (PROBLEM TO SOLVE) oraz swoje imię (NAME). Następnie otwórz sesję, klikając przycisk CREATE BRAINSTORM (Stwórz burzę mózgów)

3. Ustal czas na odpowiedź, następnie udostępnij uczestnikom link przyciskiem Share link, uruchom aktywność klikając na START BRAINSTORM (Uruchom Burzę mózgów).

4. Uczeń po uruchomieniu linku wpisuje swoje imię i udziela odpowiedzi.

5. Aplikacja daje uczestnikom burzy mózgów możliwość głosowania na poszczególne propozycje. Wystarczy, ze nauczyciel kliknie przycisk GO TO VOTING.

6. Uczniowie klikając na gwiazdkę dodaną do każdej propozycji i potwierdzając przyciskiem DONE, oddają swoje głosy.

7. Wyniki głosowania można poprać w pliku PDF lub wysłać mailem.

Zachęcamy do sprawdzenia!

 

Notka o autorce: Zyta Czechowska jest absolwentką UAM w Poznaniu na kierunku pedagogika specjalna, od ponad 20 lat terapeuta i nauczyciel w szkole specjalnej. Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „Czas TIKa”, prowadzi warsztaty, szkolenia i Rady Pedagogiczne dla nauczycieli z zakresu stosowania i wdrażania TIK. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Trenerka Mistrzów Kodowania w zakresie programowania. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. Ambasadorka Programu eTwinning. Nauczyciel Roku 2019 w konkursie Głosu Nauczycielskiego. Niniejszy wpis ukazał się w blogu Specjalni.pl.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie