Czy przeczytaliście już lekturę?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Gdy zadamy uczniom lekturę do przeczytania, a na czytanie nie ma zbyt wiele czasu lub w bibliotece brak egzemplarzy, to mamy problem...

Spotkanie z lekturą zostały zaplanowane na początek kolejnego tygodnia, a nasi uczniowie (niektórzy) nie zdobyli jeszcze książki. Wtedy mamy dwie możliwości, albo przekładamy zaplanowane spotkanie na później (co nie zawsze jest nam na rękę), albo "podkręcamy" nieco tempo. Uruchamiamy wypożyczanie koleżeńskie, pożyczamy uczniom swój egzemplarz (tylko na trzy wieczory!) i monitorujemy przebieg czytania w następujący sposób:

  • Drukujemy obraz okładki książki w kolorze w formacie A4. Dzielimy go na tyle elementów, ile uczniów liczy klasa.
  • Przygotowujemy też kratownicę (dopasowaną) z numerami uczniów z dziennika.

Każdy uczeń, który przeczytał lekturę, może przykleić swój puzzel na kratownicę. Na kilka dni przed zaplanowanym terminem zajęć wygląda to tak:

Aby w końcu, w dzień spotkania z lekturą wyglądało tak...

Prosty sposób, z elementem zabawy bardzo ucieszył moich uczniów. Gorąco polecam.

 

Notka o autorce: Beata Skrzypiec jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w ZSP w Piasku. Należy do grupy Superbelfrzy RP oraz Superbelfrzy MINI. E-twinnerka. Ekspert do spraw awansu zawodowego. Chętnie pracuje metodą projektu. Niniejszy wpis ukazał się w blogu ZamiastKserówki.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie