Kaboom!

fot. Joanna Apanasewicz

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Liczysz, liczysz, liczysz aż tu nagle KABOOM! i oddajesz wszystkie patyczki… Ale zabawa na tym się nie kończy. Bynajmniej! Ale do rzeczy. Do zabawy potrzebujemy około 50 patyczków. Na końcach piszemy działania matematyczne, a na co piątym patyczku KABOOM!

Wrzucamy wszystkie patyczki do puszki - każda puszka jest dobra ;-). Uczniowie kolejno losują patyczki i podają wyniki działań. Jeśli odpowiedź jest prawidłowa uczeń zostawia patyczek przy sobie. Jeśli wylosuje patyczek z napisem KABOOM! musi oddać wszystkie swoje patyczki do puszki. Fakt iż patyczki z działaniami wracają z powrotem powoduje iż działania powtarzają się co sprawia lepsze utrwalenie materiału. Dajemy uczniom 5 minut na grę i ustalamy kto wygrywa po tym czasie, czy ten kto ma najwięcej czy też najmniej patyczków. Uwierzcie mi, zabawa jest przednia!!!

Modyfikacja: na patyczkach można napisać wyrazy do nauki czytania, wyrazy w obcym języku, części mowy, stolice lub państwa. W zasadzie wszystko to, co chcemy utrwalić w ramach edukacji wczesnoszkolnej i sprawić, aby uczniowie zapamiętali. Miłego grania :-)

 

Notka o autorce: Joanna Apanasewicz - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach młodszych i przedszkolu. Pracuje w "Małej Szkole" w Koninie Żagańskim (woj. lubuskie). W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne, które są jednocześnie jej pasją. Uwielbia prace ręczne i wykonuje proste pomoce dydaktyczne przy wykorzystaniu prostych przedmiotów z otoczenia. Niniejszy tekst ukazał się w blogu Zamiast Kserówki, licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie