O technologiach przyjaznych najmłodszym uczniom

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Powtarzamy to od dawna na łamach portalu: uczniowie już od pierwszych lat nauki powinni poznawać edukacyjne zastosowania otaczających ich technologii. Zazwyczaj dzieje się to wyłącznie dzięki nauczycielom, którzy potrafią (wcześniej czy później) wykorzystać do celów edukacyjnych niemal każde narzędzie, także starszy czy najnowszy smartfon lub tablet. Należy zadbać o różnorodność edukacyjnych doświadczeń małych uczniów, ale lepiej nie twierdzić, że technologie są dla nich złe i ich nie rozwijają – gdyż bardzo trudno to udowodnić.

Z wielu stron słyszymy, że dzieci od najmłodszych lat korzystają ze smartfonów i tabletów i że to jest "złe". Obawiam się, że twierdzą tak głównie osoby, które nigdy nie widziały sensownie zorganizowanej lekcji z tabletem czy smartfonem (bo też nie jest łatwo zobaczyć taką lekcję – ale jeśli ktoś chce, to pokażemy, w których szkołach w Polsce można). Można łatwo udowodnić, że "złe" może być tylko użycie takiego narzędzia, takiego samego jak wiele innych narzędzi, nie zaś samo narzędzie. Odpowiednio i mądrze wykorzystane technologie mobilne świetnie pomagają rozwijać kompetencje społeczne i cyfrowe już u najmłodszych uczniów. I na to akurat jest wiele dowodów, o czym wielokrotnie opowiadały nauczycielki wczesnoszkolne, które przyjechały do Warszawy na INSPIRACJE WCZESNOSZKOLNE 2015.

Technologiom edukacyjnym w procesie nauczania w klasach I-III było na tejże konferencji poświęcone wystąpienie Lechosława Hojnackiego, Superbelfra, nauczyciela-konsultanta z RODN "WOM" w Bielsku-Białej, współtwórcy serwisu eNauczanie.com oraz administratora grupy Mobilizatorzy Edukacji na Facebooku. Zapraszamy do oglądania:

***

Organizatorami Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska. Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partnerzy medialni: TOK FM oraz Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Obejrzyj inne wystąpienia z INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie