Narkotyki, przemoc, gangi, seks z nieznajomymi – młoda kilkunastoletnia dziewczyna stara się oprzeć presji rówieśników i pokonać przeciwności losu. Jej przygody stanowią główną fabułę cotygodniowego serialu radiowego „Domingo 7” w Ekwadorze, zaś jej decyzje i zachowania są następnie omawiane w studio w programie na żywo „Od stóp do głowy”.

Groźny bio-cyfrowy wirus pojawił się na odległej wyspie. Zagraża on światowemu ekosystemowi i ludzkiej cywilizacji. Dołącz do zespołu, którego zadaniem jest zniszczenie wirusa i przywrócenie naturalnego stanu środowiska. Taki początek mógłby zapowiadać niejedną ciekawą grę komputerową. Tak, dotyczy nowoczesnej gry akcji, uczącej… matematyki.
Amerykańska organizacja non-profit Gamelab Institute of Play złożyła Departamentowi Edukacji miasta Nowy Jork propozycję otwarcia szkoły, która będzie wykorzystywała gry i inne narzędzia oparte na grach jako podstawowe metody nauczania uczniów w klasach ponadpodstawowych (13-19 lat). To pomysł na pierwszą na świecie szkołę Edutainment.
Park Edutainment Wannado City na Florydzie wzbogaciło się o nową ekspozycję dla młodzieży. Projekt M-Lab, wspólna inicjatywa Motoroli i Wannado City, umożliwi młodym ludziom pogłębienie wiedzy na temat nowoczesnych technologii oraz poznanie zawodu naukowca pracującego w laboratorium badawczo-rozwojowym.
Popularność gier komputerowych i video skłania instytucje edukacyjne do zastanowienia się nad wykorzystaniem tych narzędzi w edukacji społecznej. W Nowym Jorku powstało laboratorium PETLab, które zajmować się będzie badaniem gier i symulacji w procesie edukacji oraz projektowaniem i rozwojem gier edukacyjnych dla podmiotów publicznych i prywatnych.
Pomimo, że rządy i korporacje na całym świecie zwiększają inwestycje w badania i rozwój nanotechnologii, pojawiają się alarmujące sygnały, że coraz mniej studentów wybiera kierunki studiów technicznych. Gry „NanoMission” mają zainteresować przyszłych studentów nanotechnologią i możliwościami jej wykorzystania w życiu gospodarczym i społecznym.

