Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Warszawa, 7-8.03.2020

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

7 marca 2020 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie 

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.10 Wystąpienie otwierające: Nauczyciel i uczeń w nowej rzeczywistości edukacyjnej, czyli jak pracować z dziećmi z pokolenia Z

  • Dr Aleksandra Szyller (Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, Polsko-Angielska Szkoła Podstawowa Edison)

11.00 Zakodow@ne DNA Edukacji  

  • Anna Krause (Szkoła Podstawowa nr 27 w Gdańsku) 

11.25 Da się. Czyli o pracy bez ocen, podręczników i ćwiczeń

  • Wiesława Mitulska (Szkoła Podstawowa w Słupi Wielkiej, Superbelfrzy RP)

11.50 Uczymy się wszędzie, czyli o edukacji poza murami

  • Karolina Gaweł (Korczakowska Szkoła Marzeń w Olsztynie, Superbelfrzy Mini)

12.15 Dziecięce czary mary - rozwijanie aktywności badawczej dzieci – obserwacja, doświadczenie, eksperyment

  • Barbara Ochmańska (Szkoła Podstawowa nr 1 w Wyszkowie, Superbelfrzy RP)

12.40 Fiński model w edukacji wczesnoszkolnej

  • Beata Racek (Szkoła NAVIGO Wrocław)
  • Barbara Dąbrowa (Szkoła NAVIGO Wrocław)
  • Łukasz Srokowski (Szkoła NAVIGO Wrocław)

13.05 Obiad i kuluary

14.05 Rysować każdy przecie może

  • Vitia Hoffmann (Szkoła Podstawowa nr 8 w Gdańsku, Superbelfrzy RP/Mini)
  • Mateusz Łysek (Szkoła Podstawowa nr 4 w Radlinie)

15.05 Innowacyjne podejście do początkowej nauki czytania i pisania

  • Agnieszka Świercz (Anglojęzyczna Szkoła Podstawowa przy Szkole Europejskiej w Łodzi)
  • Weronika Kisiel (Anglojęzyczna Szkoła Podstawowa przy Szkole Europejskiej w Łodzi)

15.30 Wilki, rekiny i inne drogi na skróty

  • Monika Zielińska-Miętkiewicz (Learnetic)

15.50 Przerwa kawowa

16.20 Edukacja STEAM

  • Sylwester Zasoński (Szkoła Podstawowa nr 1 w Skarżysku-Kamiennej, Mentor Polska)

16.45 (Sprawdzone) pomoce nauczanki złapane w sieci 

  • Zyta Czechowska (ZSS w Kowanówku, Specjalni.pl, Superbelfrzy RP)
  • Jolanta Majkowska (ZSS w Kowanówku, Specjalni.pl, Superbelfrzy RP)

17.10 Muzyczne zabawy (część 1) 

  • Piotr Kaja (nauczyciel, muzyk i kompozytor, edukator/trener oraz wykładowca akademicki)

18.00 A po co mi to na co?

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.30 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


8 marca 2020 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

09.00 Jak bajkowe postaci mogą pomóc w rozwijaniu kluczowych kompetencji?

  • Joanna Gulczyńska (Fundacja Uniwersytet Dzieci)

09.25 Odważ się na własny styl - w poszukiwaniu sensu programowania w szkole

  • Krzysztof Jaworski (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

09.50 Słowo + Ruch + Muzyka = Logorytmika 

  • Piotr Tolsdorf (blog Pan od Logorytmiki)

10.30 Przystanek Czytankowo - jak sprawić, żeby dzieci pokochały czytanie

  • Beata Skrzypiec (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy RP/Mini)

10.55 Śladami przeszłości, czyli jak rozwijać zainteresowania historią u dzieci w młodszym wieku szkolnym

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku, Superbelfrzy RP/Mini)

11.20 Gry i zabawy matematyczne

  • Ewelina Gorczyca, Karolina Prus-Wirzbicka (Centrum Edukacji Obywatelskiej)

11.45 Przerwa kawowo-przegryzkowa

--- blok kreatywno-logiczny ---

12.30 Muzyczne inspiracje – zabawy z piosenkami (część 2)

  • Piotr Kaja (nauczyciel, muzyk i kompozytor, edukator/trener oraz wykładowca akademicki)

13.15 Bądźmy eko, czyli jak nauczanka ratuje świat

  • Joanna Apanasewicz (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)

13.40 Dobre wychowanie potrzebuje wielu „nauczycieli”, bo jest wieloskładnikową sumą wzorców

  • Joanna Kubicka (Szkoła Podstawowa w Strzelcach)

14.05 O tym, że warto, czyli o współpracy z rodzicami

  • Agnieszka Chomicka-Bosy (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog & Centralny Dom Techologii)

14.30 Minimediacje w edukacji wczesnoszkolnej

  • Weronika Górska-Wolniewicz (Superbelfrzy RP)
  • Alicja Staszczuk (Spark Academy w Poznaniu)

15.15 Rozchodniaczek edukacyjny, czyli próba podsumowania

15.30 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

16.00 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie