Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Warszawa, 7-8.03.2020

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, konferencja, podobnie jak poprzednie, będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecamy pozostać do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

7 marca 2020 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie 

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

10.10 Wystąpienie otwierające: Nauczyciel i uczeń w nowej rzeczywistości edukacyjnej, czyli jak pracować z dziećmi z pokolenia Z

  • Dr Aleksandra Szyller (Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, Polsko-Angielska Szkoła Podstawowa Edison)

11.00 Zakodow@ne DNA Edukacji  

  • Anna Krause (Szkoła Podstawowa nr 27 w Gdańsku) 

11.25 Da się. Czyli o pracy bez ocen, podręczników i ćwiczeń

  • Wiesława Mitulska (Szkoła Podstawowa w Słupi Wielkiej, Superbelfrzy RP)

11.50 Uczymy się wszędzie, czyli o edukacji poza murami

  • Karolina Gaweł (Korczakowska Szkoła Marzeń w Olsztynie, Superbelfrzy Mini)

12.15 Dziecięce czary mary - rozwijanie aktywności badawczej dzieci – obserwacja, doświadczenie, eksperyment

  • Barbara Ochmańska (Szkoła Podstawowa nr 1 w Wyszkowie, Superbelfrzy RP)

12.40 Fiński model w edukacji wczesnoszkolnej

  • Beata Racek (Szkoła NAVIGO Wrocław)
  • Barbara Dąbrowa (Szkoła NAVIGO Wrocław)
  • Łukasz Srokowski (Szkoła NAVIGO Wrocław)

13.05 Obiad i kuluary

14.05 Rysować każdy przecie może

  • Vitia Hoffmann (Szkoła Podstawowa nr 8 w Gdańsku, Superbelfrzy RP/Mini)
  • Mateusz Łysek (Szkoła Podstawowa nr 4 w Radlinie)

15.05 Innowacyjne podejście do początkowej nauki czytania i pisania

  • Agnieszka Świercz (Anglojęzyczna Szkoła Podstawowa przy Szkole Europejskiej w Łodzi)
  • Weronika Kisiel (Anglojęzyczna Szkoła Podstawowa przy Szkole Europejskiej w Łodzi)

15.30 Wilki, rekiny i inne drogi na skróty

  • Monika Zielińska-Miętkiewicz (Learnetic)

15.50 Przerwa kawowa

16.20 Edukacja STEAM

  • Sylwester Zasoński (Szkoła Podstawowa nr 1 w Skarżysku-Kamiennej, Mentor Polska)

16.45 (Sprawdzone) pomoce nauczanki złapane w sieci 

  • Zyta Czechowska (ZSS w Kowanówku, Specjalni.pl, Superbelfrzy RP)
  • Jolanta Majkowska (ZSS w Kowanówku, Specjalni.pl, Superbelfrzy RP)

17.10 Muzyczne zabawy (część 1) 

  • Piotr Kaja (nauczyciel, muzyk i kompozytor, edukator/trener oraz wykładowca akademicki)

18.00 A po co mi to na co?

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.30 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


8 marca 2020 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

09.00 Jak bajkowe postaci mogą pomóc w rozwijaniu kluczowych kompetencji?

  • Joanna Gulczyńska (Fundacja Uniwersytet Dzieci)

09.25 Odważ się na własny styl - w poszukiwaniu sensu programowania w szkole

  • Krzysztof Jaworski (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

09.50 Słowo + Ruch + Muzyka = Logorytmika 

  • Piotr Tolsdorf (blog Pan od Logorytmiki)

10.30 Przystanek Czytankowo - jak sprawić, żeby dzieci pokochały czytanie

  • Beata Skrzypiec (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy RP/Mini)

10.55 Śladami przeszłości, czyli jak rozwijać zainteresowania historią u dzieci w młodszym wieku szkolnym

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa nr 5 w Słupsku, Superbelfrzy RP/Mini)

11.20 Gry i zabawy matematyczne

  • Ewelina Gorczyca, Karolina Prus-Wirzbicka (Centrum Edukacji Obywatelskiej)

11.45 Przerwa kawowo-przegryzkowa

--- blok kreatywno-logiczny ---

12.30 Muzyczne inspiracje – zabawy z piosenkami (część 2)

  • Piotr Kaja (nauczyciel, muzyk i kompozytor, edukator/trener oraz wykładowca akademicki)

13.15 Bądźmy eko, czyli jak nauczanka ratuje świat

  • Joanna Apanasewicz (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP/Mini)

13.40 Dobre wychowanie potrzebuje wielu „nauczycieli”, bo jest wieloskładnikową sumą wzorców

  • Joanna Kubicka (Szkoła Podstawowa w Strzelcach)

14.05 O tym, że warto, czyli o współpracy z rodzicami

  • Agnieszka Chomicka-Bosy (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog & Centralny Dom Techologii)

14.30 Minimediacje w edukacji wczesnoszkolnej

  • Weronika Górska-Wolniewicz (Superbelfrzy RP)
  • Alicja Staszczuk (Spark Academy w Poznaniu)

15.15 Rozchodniaczek edukacyjny, czyli próba podsumowania

15.30 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

16.00 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie