Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE 2020

Warszawa, 26-27.09.2020

(miejsce: Chałubińskiego 8, Warszawa)

Szanowni Państwo, nasza konferencja w tym roku będzie nieco inna niż rok temu, ze względu na szalonego koronawirusa, który rozhulał się po całym świecie. W związku z tym przewidujemy (stan na 2.09.2020) następujące formy organizacji: w Warszawie odbywać się będzie konferencja z udziałem 200 osób (bo wiele osób bardzo chciałoby się jednak spotkać ze sobą "w realu") i równolegle transmisja online (do 500 osób).

Podobnie jak poprzednie, INSPIR@CJE będą prowadzone w szybkim tempie i bogate, jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące pracy, wyzwań i  narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela, ze szczególnym uwzględnieniem czasu, w którym zmuszeni jesteśmy funkcjonować podczas pandemii. Dzielimy się i inspirujemy dobrymi praktykami, także tymi ze sfery online. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne z pewnością unikalne. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

 26 września 2020 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie 

  • Marcin Polak (Edunews.pl)

10.15 Wystąpienie otwierające: Edukacja zdalna w czasie pandemii z bliska

  • prof. Jacek Pyżalski (Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, Superbelfrzy RP)

11.15 "Zazmienić" - czy i jakie zmiany edukacyjne mogą zajść na uczelniach, aby wspierać edukację?

  • prof. Stanisław Czachorowski (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Superbelfrzy RP)

11.45 Co nam dała pandemia? O równowadze mocy offlajnu i onlajnu, czyli Superman i Zorro w akcji

  • Dariusz Martynowicz (Małopolska Szkoła Gościnności w Myślenicach, Superbelfrzy RP, MIEE)

12.10 Jeśli w szkole wcale nie chodzi o szkołę, to o co?

  • Ewa Radanowicz (Szkoła Podstawowa w Radowie Małym, Wiosna Edukacji)

12.35 O czym musisz pamiętać, tworząc innowacje edukacyjne?

  • Oktawia Gorzeńska (Wiosna Edukacji, MIEE)

13.00 Obiad i kuluary

14.00 Edukacja w STEM Kindlotekach - stacjonarnie i online

  • Iwona Brzózka-Złotnicka (Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

14.25 Covid'owy BEREK z Microsoftem

  • Marek Grzywna (Szkoła Podstawowa nr 23 w Toruniu, TEB Edukacja Toruń, Superbelfrzy RP, MIEE)

14.50 Jak zobaczyć myślenie? Kilka pomysłów do wykorzystania

  • Izabela Wyppich (ZSO nr 1 w Rudzie Śląskiej, Superbelfrzy RP, MIEE)

15.15 Pandemiczna kuchnia edukacji...

  • Dawid Łasiński (Zespół Szkół gen. D. Chłapowskiego w Bolechowie, Superbelfrzy RP, MIEE)

15.40 Jak nowe technologie i rozwiązania edukacyjne mogą wspierać nauczycieli?

  • Maciej Mazurkiewicz Jr (Skriware)

16.05 Wykorzystanie robotów w nauczaniu dzieci z SPE

  • Renata Idzik (Photon Education)
  • Agnieszka Setnikowska (Photon Education)

16.30 przerwa kawowa

17.00 Wspierajmy przedsiębiorczych uczniów

  • Arkadiusz Dyl (Fundacja Think!)
  • Wojciech Wereszko (Fundacja Think!)

17.25 Co zyskujemy realizując projekty edukacyjne? O współpracy, sukcesie rekrutacyjnym i inwestycji w talenty

  • Ewa Drobek (Liceum Ogólnokształcące im. N. Żmichowskiej w Warszawie, Superbelfrzy RP)

17.50 Edukacja zdalna made in PL czyli onlajny ręcznie dziergane

  • Jacek Ścibor (Szkoła Podstawowa w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.15 Przewidywane zakończenie pierwszej części konferencji


27 września 2020 - niedziela

09.00 Kawa na dzień dobry

09.15 Nauczyciel jako edukacyjny prowokator

  • Joanna Krzemińska (Szkoły Mikron w Łodzi, Superbelfrzy RP)

09.40 Czego nas nie nauczył COVID? Przegląd przypadków

  • Lech Wikaryjczyk (Learnetic)

10.05 Klucz do sukcesu i szczęścia - wykorzystywanie własnych silnych stron, a nie korygowanie wad. Supermoce w akcji

  • Joanna Gadomska (Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Żychlinie, Superbelfrzy RP)

10.30 Coś zaczyna się od… Kropki!

  • Marlena Kowalska (Katolicka Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Bosko w Piotrkowie Trybunalskim, Superbelfrzy RP, MIEE)
  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP)

10.55 Szkolny krajobraz – rozwiązania oparte na przyrodzie

  • Ewa Przybysz-Gardyza (Szkoła Podstawowa w Stojadłach, Superbelfrzy RP, MIEE)

11.20 Jak sprawić, by życzliwość stała się normą w naszych szkołach? (zdalnie)

  • (Cartoon Network)

11.45 Przerwa kawowo-przegryzkowa

12.30 Odwrócona lekcja w praktyce na lekcji matematyki

  • Krzysztof Chojecki (Szkoła Otwarta w Warszawie, Katalyst Education, Pistacja.tv)

12.55 Aktywne uczenie się i innowacyjne nauczanie w elastycznych przestrzeniach edukacyjnych

  • Barbara Ostrowska (Szkoły Paderewski w Lublinie, Superbelfrzy RP, MIEE)
  • Marcin Zaród (V Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie, Superbelfrzy RP)

13.20 Jak nauczać pokolenie „po co?”, czyli sprytne sposoby, by zostać projektantem edukacji

  • Michał Kociankowski (ekspert wydawnictwa Nowa Era)

13.45 Wykorzystanie filmu w rozwijaniu umiejętności społeczno-emocjonalnych

  • Robert Pruszczyński (Centrum Edukacji Obywatelskiej)

14.10 Poznaj Wakelet - bądź na fali!

  • Agnieszka Halicka, Monika Khan, Dorota Walczuk (Ambasadorki Wakelet w Polsce)

14.35 Ja uczę (się), ty uczysz (się), my uczymy (się) - o edukacyjnych kooperatywach w sieci

  • Agata Baj (Myślografia, Superbelfrzy RP)

15.00 Pandemia - bodziec rozwojowy czy epitafium dla polskiej edukacji?

  • Jarosław Pytlak (Szkoła Podstawowa nr 24 STO na Bemowie, "Wokół szkoły")

15.30 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji obecnych na sali

15.45 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Stoiska instytucji edukacyjnych

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie