Program konferencji

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Warszawa, 11-12.02.2017

(miejsce: Biblioteka Narodowa, Al. Niepodległości 213)

Uwaga, konferencja będzie prowadzona w szybkim tempie i bogata, jeśli chodzi o prezentację narzędzi warsztatu nowoczesnego nauczyciela i dobrych praktyk. Nie prowadzimy sesji równoległych – naszym celem jest wymiana doświadczeń i wzajemna inspiracja nauczycieli zajmujących się różnymi obszarami edukacji. Zalecane jest pozostanie do końca konferencji (naprawdę warto). Program jest bogaty, a wystąpienia zaproszonych prelegentów i ich doświadczenia szkolne unikalne.

Konferencję celowo organizujemy w sobotę i niedzielę - dla wielu nauczycieli wczesnoszkolnych są to, ze względu na charakter pracy, jedyne dni, w których mogą wziąć udział w spotkaniach i konferencjach z zakresu doskonalenia zawodowego. To spotkanie zalicza się do takich, z których wrócą Państwo z ogromnym bagażem pomysłów, energią i optymizmem.

<<POWRÓT DO WYDARZENIA>>

***

 

11 lutego 2017 - sobota

8.30 Rejestracja

10.00 Powitanie

  • Marcin Polak (redaktor naczelny Edunews.pl)

--- blok wprowadzający ---

10.15 Wystąpienie otwierające - Edukacja wczesnoszkolna wobec zmian

  • Arkadiusz Walczak (Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń)

10.45 Dobre praktyki na Bemowie, czyli nasz plan na cały tydzień

  • Ewa Pytlak (Zespół Szkół STO na Bemowie, Warszawa)

11.10 Doświadczenia i eksperymenty w klasie

  • Joanna Apanasewicz („Mała szkoła” – Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Koninie Żagańskim, Superbelfrzy RP / Mini)

11.35 Projekty badawcze w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolach

  • Dominik Kmita (Fundacja Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego)

12.00 Wiem. Czuję... Pomagam! Empatia w szkole

  • Marta Tomaszewska (Kulczyk Foundation)

12.30 Edukacja włączająca – wyzwania i szanse dla polskiej szkoły

  • Bogumiła Matuszewska (prezes Zarządu DrOmnibus)

13.00 Obiad

--- blok radosno-kreatywny ---

13.45 Muzyka w szkole – inspiracje i praktyczne co nieco o muzykowaniu

  • Piotr Kaja (nauczyciel, muzyk i kompozytor, edukator/trener oraz wykładowca akademicki)

14.45 Radość muzykowania. Słuchamy, śpiewamy, gramy, tańczymy i dobrze się bawimy

  • Aleksandra Schoen-Kamińska (Zespół Szkół nr 3 w Pile, Superbelfrzy RP / Mini)

15.15 Drama (nie dramat) w szkole

  • Dorota Dankowska (Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 5 im. Gryfitów w Słupsku, Superbelfrzy RP / Mini)

15.40 Przerwa kawowa

--- blok techno-nowoczesny ---

16.00 Kodowanie na ekranie - cz. 1

  • Monika Walkowiak (Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP / Mini)
  • Aleksandra Schoen-Kamińska (Zespół Szkół nr 3 w Pile, Superbelfrzy RP / Mini)

16.25 #SuperKoderzy na MegaMisji

  • Krzysztof Kosiński (Fundacja Orange)
  • Monika Wrońska (Fundacja Orange)

16.50 Kreatywna lekcja z platformą edukacyjną Squla

  • Małgorzata Munzer (SQULA)

17.20 Słuchowisko 2.0 w szkole

  • Lechosław Hojnacki (RODN - WOM w Bielsku Białej, Superbelfrzy RP)

17.45 Nowoczesne wyposażenie piórnika, czyli nie rezygnuj z tabletów i smartfonów w klasach I-III

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie, Superbelfrzy RP / Mini)

--- wielkie bum ---

18.15 Kolej na coś. Czyli rzecz o edu-zwrotnicach i parowozach

  • Jacek Ścibor (Zespół Szkół w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy RP)

18.40 Dość siedzenia! 

20.00 – 21.30 Wspólny wieczór (w organizacji)


12 lutego 2017 - niedziela

08.30 Kawa na dzień dobry

--- blok kompetencyjny ---

09.30 Nauczycielski alfabet na co dzień i od święta (ważne aspekty w pracy nauczyciela klas I-III z przykładami)

  • Barbara Ochmańska (MSCDN, Szkoła Podstawowa nr 1 w Wyszkowie, Superbelfrzy RP)

09.55 Współpraca projektowa w edukacji wczesnoszkolnej

  • Monika Walkowiak (Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP / Mini)
  • Beata Skrzypiec (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy RP / Mini)

10.20 Jak wykorzystać klocki w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej?

  • Jacek Suliga, metoda Six Bricks, Lego Education

10.45 Kodowanie na dywanie, czyli programowanie z najmłodszymi

  • Anna Świć (Przedszkole nr 83 w Lublinie, Mistrzowie Kodowania, Superbelfrzy RP / Mini)

11.10 Zabawy edukacyjne rozwijające logiczne myślenie, kombinowanie i budowanie strategii

  • Edyta Jurys (Szkoła Podstawowa nr 9 im. Mikołaja Kopernika w Koszalinie, Superbelfrzy RP/ Mini)

11.35 Pod kleksem, czyli dzieci redagują – pozwólmy dzieciom pisać!

  • Beata Skrzypiec (Zespół Szkolno-Przedszkolny w Piasku, Superbelfrzy RP / Mini)

11.50 Przerwa kawowo-przegryzkowa

--- blok różności ---

12.20 Wspieranie czytelnictwa dzieci

  • Jolanta Okuniewska (Szkoła Podstawowa nr 13 w Olsztynie i Superbelfrzy RP / Mini)

12.45 Matematyka czynnościowa dzieci w praktyce

  • Joanna Apanasewicz („Mała szkoła” – Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Koninie Żagańskim, Superbelfrzy RP / Mini)

13.10 Kodowanie na ekranie - cz. 2

  • Monika Walkowiak (Szkoła Podstawowa w Kamieńcu Wrocławskim, Superbelfrzy RP / Mini)
  • Aleksandra Schoen-Kamińska (Zespół Szkół nr 3 w Pile, Superbelfrzy RP / Mini)

13.35 Ozoboty uczą programować

  • Sylwester Zasoński (Szkoła Podstawowa nr 1 w Skarżysku-Kamiennej)

14.00 Potwory i piękne stwory w kamieniach. Czyli o odkrywaniu z dziećmi dawnych mieszkańców naszego świata

  • Paweł Wolniewicz (Planeta Żywa)

14.25 Przestrzeń dobrej edukacji. Pomysły na organizację klasy

  • Celina Zielińska (Zespół Szkół w Chrząstawie Wielkiej, Superbelfrzy Mini)

14.50 Edukacja z wyobraźnią dla dzieci i... dorosłych. Po co nam pracownie tematyczne?

  • Ewa Radanowicz z zespołem (Zespół Szkół w Radowie Małym)

15.15 Rozchodniaczek, czyli próba podsumowania

  • Ewa Radanowicz (Zespół Szkół w Radowie Małym)

15.35 Losowanie nagród dla uczestników Inspir@cji Wczesnoszkolnych

16.00 Zakończenie konferencji i obiad

 

Ponadto - równolegle z sesjami:

  • Strefa Mistrzów Kodowania
  • Strefy robotów: Ozoboty oraz Dash & Dot
  • Stoiska instytucji edukacyjnych

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie