Jak emocje wpływają na podatność na dezinformację

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Doświadczamy nadmiaru informacji, a mimo to jesteśmy niedoinformowani - nie wiemy, komu ufać ani gdzie szukać wiarygodnych informacji. Poza tym kierują nami zjawiska, których nie rozumiemy, jesteśmy podatni na dezinformację. A jednak informacja jest dla nas wartością samą w sobie, warto więc pochylić się nad procesami, które zachodzą w kontekście zarówno tworzenia, jak i odbierania informacji.

Poniższe wystąpienie wzbudza refleksję o wpływie emocji na odbiór informacji oraz o wpływie informacji na nasze emocje. Dowiecie się z niego, czym jest myślenie szybkie i potrzeba poznawczego domknięcia. Usłyszycie także o efekcie halo i efekcie Golema. Poznacie programy "Fake kNOw more" oraz "Asy Internetu", które zajmują się tymi zjawiskami i wspierają nauczycieli i nauczycielki w kształtowaniu cyfrowego bezpieczeństwa i obywatelstwa w dzieciach i młodzieży, ale i nas samych.

Jeśli chcecie spróbować odnaleźć się w świecie pełnym dezinformacji, koniecznie obejrzyjcie nagranie z mojego wystąpienia na INSPIR@CJACH 2023:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 września 2023 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2023 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerami konferencji byli: Amazon STEM Kindloteka, Samsung Polska, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Fundacja Szkoła z Klasą & Asy Internetu, Learnetic, Centralny Dom Technologii, Herstory, Ogólnopolski Operator Oświaty oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorce: Agnieszka Chomicka-Bosy jest edukatorką Fundacji Szkoły z Klasą. Należy do grupy innowacyjnych nauczycieli Superbelfrzy Mini. Jest autorką między innymi książek do kodowania dla młodszych dzieci i współautorką autorskiego programu do nauczania informatyki dla kl.1-3 Cyfrowe wędrówki. Trenerka, mentorka w takich programach jak: Asy Internetu, Szkoła z klasą, Razem w klasie.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie