Latająca maszyna – dla nauczycieli

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W Warszawie, Krakowie i Łodzi odbędą się przedpremierowe pokazy „Latającej maszyny”, polskiej superprodukcji zrealizowanej w technologii stereo 3D przez twórców nagrodzonego Oskarem „Piotrusia i Wilka”. To przykład kina familijnego zrealizowanego z dużym rozmachem, przy międzynarodowej współpracy i wykorzystaniu zdjęć aktorskich, animacji lalkowej i trójwymiarowej. Pokazy przeznaczone są tylko dla nauczycieli.(C) Kino Świat Polska

Akcja tego filmu rozgrywa się w dwóch przenikających się rzeczywistościach, a kluczową rolę odgrywa w niej magiczna machina, unosząca bohaterów w niezwykłą, podniebną podróż. W jednej dwójka dzieci odnajduje stary fortepian, który skrywa pewną tajemnicę. Instrument zamienia się w latającą maszynę i zabiera bohaterów w pełną przygód podróż po Europie. W drugiej – londyńska bizneswoman Georgie, para jej dzieci oraz pianista Lang Lang zostają wciągnięci do świata animowanego filmu 3D, gdzie czeka ich misja sprowadzenia latającej machiny z powrotem do Polski. Międzynarodowa koprodukcja zrealizowana w 200. rocznicę urodzin Chopina, jest fantastycznym dowodem na to, że jego muzyka może zdobyć serca widza każdym wieku.

Pokazy będą odbywać się w sieci Cinema City i przy tej okazji każdy uczestnik otrzyma materiały edukacyjne, opracowane na specjalnie do „Latającej maszyny”, w tym biuletyn „Uczyć łatwiej”, który poradzi i podpowie, jak wykorzystać pierwszą polską animację w 3D na zajęciach w szkole. Z biuletynu można się dowiedzieć o tym, jak powstawał film, zajrzeć do artykułu dotyczącego historii animacji i jej wartości edukacyjnej dla dzieci od 6 do 10 lat, podpatrzeć scenariusze lekcji polskiego, plastyki czy muzyki.

Patronem edukacyjnym pokazu jest Wydawnictwo Szkolne PWN. Warto na własne oczy przekonać się, w jak ciekawy sposób można wykorzystać ten film na lekcjach. Więcej materiałów edukacyjnych na temat filmu tutaj.

(Źródło: Kino Świat Polska, Wydawnictwo Szkolne PWN)


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie